کلنگ زنی ۲ پروژه سلامت محور در روستاهای سربیشه

محمدی، از کلنگ زنی دو پروژه سلامت محور در روستاهای ماخونیک و حسین آباد غیناب سربیشه خبر داد.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: دو پروژه شامل ساختمان اورژانس جاده ای روستای حسین آباد غیناب و ساختمان مرکز جامع سلامت روستای ماخونیک کلنگ زنی شد که برای  این دو پروژه سه میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

فرماندار سربیشه با اشاره به اهمیت این دو پروژه و نقش آن ها در ارتقاء سطح ایمنی محور ماهیرود، از دانشگاه علوم پزشکی خواست این پروژه ها را در حداقل زمان ممکن اجرا کند.

 

محمدی افزود: این دو پروژه که از مطالبات مردم و از پروژه های سفر استاندار وقت (معتمدیان) به شهرستان سربیشه است با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با هدف رفع مشکلات و نیاز های موجود در منطقه احداث می شود.

 

به گفته وی مرکز جامع سلامت روستای ماخونیک با متراژ ۵۰۰ مترمربع و ۶ نفر پرسنل شاغل، دو هزار و ۶۷۴ نفر را در ۱۳ روستای منطقه تحت پوشش قرار خواهد داد و اورژانس جاده ای روستای حسین آباد غیناب هم در مساحتی بیش از  ۱۴۶ متر مربع احداث می شود که با پنج نفر نیروی شاغل به سه هزار و ۸۰۱ نفر جمعیت ساکن در ۲۰ روستای منطقه خدمات ارائه خواهد کرد.

 

فرماندار سربیشه جایگاه مرز ماهیرود را در ترانزیت و صادرات کالا از استان مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه ماهیرود پتانسیل خوبی برای استان است، افزود: با توجه به تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور مهمترین هدف پیش رو رفع دغدغه و مشکلات است.

 

محمدی با بیان اینکه عملیات اجرایی دوبانده سازی قطعه سوم باند دوم سربیشه- درح به طول 22 کیلومتر از بهمن سال گذشته شروع شده، اظهار کرد: زیرسازی ۱۲ کیلومتر از این محور از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است.

 

 وی طول محور سربیشه-درح- ماهیرود را  ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر مسیر زیر بارترافیک رفته و ۵۳ کیلومتر نیز در دست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی‌ اداره کل راه و شهرسازی ۲۲ کیلومتر آن تا پایان امسال  زیر بار ترافیک می‌رود.

 

فرماندار سربیشه به  آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن اقشار کم درآمد و اجرای  طرح هادی این روستا در روستای سولابست اشاره کرد و افزود:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هدف تحقق مصوبات سفر استاندار، ۳۰ قطعه زمین برای احداث این واحدها اختصاص داده است.

 

محمدی با بیان اینکه شرکت اسکان ایران زیرمجموعه بنیاد علوی مجری پروژه احداث مسکن محرومان در روستای سولابست است، یادآور شد: این پروژه  با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و بنیاد علوی اجرا می شود و بعد از اتمام پروژه طرح هادی روستا توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.

 

وی در توضیح دیگر پروژه های در دست ساخت به احداث نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه درح اشاره کرد که از خردادماه امسال با حضور وزیر نیرو آغاز شده است.

 

محمدی افزود: این نیروگاه شامل ۲۰ واحد توربین ۲.۵ مگاواتی است که با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورو معادل یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان شرکت مپنا ساخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نیروگاه در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد: بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته طی دو سال  آینده این پروژه که علاوه بر استفاده از مزیت انرژی باد در منطقه، زمینه صادرات برق به کشور افغانستان را فراهم می‌کند به بهره‌برداری برسد.

 

فرماندار سربیشه در پایان ضمن تبریک هفته وحدت از برگزاری جشن وحدت و گردهمایی علمای شیعه و اهل تسنن در روستای ماخونیک بخش درح  که دارای جمعیت تلفیقی است، با حضور روحانیت ، علمای شیعه و سنی، معاونت عمرانی استانداری و... خبر داد.  

 

 

 

کد خبر 988846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha