سلامت محور بودن از اولویت های اصلی تجمع ۱۳ آبان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد

خاضع به برگزاری تجمع در روز ۱۳ آبان امسال اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی، سلامت محور بودن از اولویت های ما بوده و باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید جواد خاضع» امروز (11 آبان) در نشست ستاد بزرگداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، رمز اقتدار مسلمانان و راه غلبه بر استکبار جهانی را وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: با توجه به اهانت به ساحت قدسی پیامبر نور و رحمت،  اگر امت اسلامی متحد و منسجم بودند در فرانسه یا هر کشور دیگری جرات اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام را نداشتند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر همه مسلمانان یکپارچه کالاهای غربی و فرانسوی را تحریم کنند، این اهانت ها صورت نخواهد گرفت (هرچند اقدام های خوبی بین مسلمانان انجام و باعث عقب نشینی دولت مردان فرانسه شد).

 

وی یادآور شد: اگر در همه زمینه ها اتحاد و انسجام باشد، قطعا مایه عزت و اقتدار مسلمانان خواهد بود و کشورهای غیر اسلامی بر امت اسلامی سیطره نخواهند داشت.

 

خاضع به 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: امسال روز 13 آبان شرایط خود را با توجه به وضعیت کرونا، سیر صعودی و شیوع روزافزونی که دارد، متفاوت تر خواهد بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هرساله شاهد راهپیمایی عظیم و باشکوه مردم در روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بودیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قاطع و اکثریت مردم این راهپیمایی برگزار می شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، سلامت محور بودن از اولویت های ما بوده و باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و همه ما تابع ضوابط، قوانین و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم بود.

 

خاضع اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور، در اکثر استان ها مراسم 13 آبان برگزار خواهد شد، ولی مراسم امسال بیشتر به صورت نمادین بوده و بنا داریم در مکان هایی که برگزار می شود.

 

امام جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه سلامت محور بودن در زمینه اجرای برنامه ها مدنظر است، عنوان کرد: اولویت با مراکز استان ها در کشور است و مقرر شد که در حد امکان در مراکز استان ها (با توجه به تصمیم اعضای ستاد استانی) تجمع برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجمع ها به صورت حداقلی و مختصر مورد تاکید است، گفت: از هرگونه راهپیمایی، حرکت دسته جمعی و فشردگی جمعیت خودداری و رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی، استفاده همگانی شرکت کنندگان از ماسک و استفاده از فضای باز در برنامه ها لحاظ خواهد شد.

 

خاضع خاطرنشان کرد: با توجه به ولادت باسعادت پیامبر عظیم الشان اسلام، در سطح کشوری از طرف وزارت کشور، سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور هماهنگی هایی صورت گرفته تا شهرداری ها و مسئولان ذی ربط در شب ولادت، یعنی شب 17 ربیع الاول بحث نورافشانی به مناسبت ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام انجام شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: اگر بنا بر برگزاری تجمع باشد، صندلی باید در محل تجمع پیش بینی و رعایت فاصله اجتماعی نیز لحاظ شود.

کد خبر 988935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha