۴ هزار واحد مسکونی روستایی در قزوین سهمیه دریافت تسهیلات مقاوم سازی دارند

فرخزاد با اشاره به سهمیه ۴ هزار واحدی مقاوم سازی مسکن روستاهای استان در سال جاری گفت: بانک ها باید تا قبل از فصل سرما نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخزاد» در جلسه بررسی مشکلات تسهیلات مقاوم سازی و ساخت و سازهای روستایی استان بیان کرد: وقوع زلزله‌های اخیر، به خصوص در آوج نشان داد که ما به چه میزان در حوزه مقاوم سازی و بهسازی منازل مسکونی روستایی موفق عمل کرده‌ ایم تا جایی که انجام این عملیات در جلوگیری از تخریب بسیاری از واحدها موثر بود.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به سهمیه 4 هزار واحدی مقاوم سازی مسکن روستاهای استان در سال جاری افزود: هر چند تنها 2 ماه از ابلاغ این سهمیه می ‌گذرد اما بانک ‌های عامل باید توجه داشته باشند که باید تا قبل از فصل سرما و تا 2 ماه آینده نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: قرار داشتن قزوین در بین آخرین استان ‌های جذب و پرداخت تسهیلات مربوط به مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور به هیچ عنوان زیبنده آن که یکی از پرخطرترین استان‌های کشور در حوزه حوادث غیرمترقبه است، نیست.

 

فرخزاد افزود: فرمانداران، بخشداری‌ ها، دهیاران و شوراهای بخش با توجیه روستاییان باید آنان را ترغیب به استفاده از تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی کنند و این در حالی است که واگذاری تسهیلات مسکن روستایی نباید برای شهرستان‌ های استان به صورت سهمیه بندی در نظر گرفته شود.

 

وی تأکید کرد: رونق ساخت و ساز در سطح شهرها و روستاهای استان بدون شک باعث ایجاد و توسعه اشتغال و همچنین تولید مصالح ساختمانی گسترده در مناطق مختلف استان خواهد شد.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به سهمیه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی استان قزوین در طرح اقدام ملی مسکن، 40 درصد این پروژه به روستاهای استان اختصاص پیدا کرده که همین مسئله بیانگر اهمیت موضوع است.

 

وی گفت: رونق مقاوم سازی و بهسازی مسکن در روستاها هم علاوه بر ایجاد اشتغال برای روستاییان، از مهاجرت آنان جلوگیری به عمل آورده و به مهاجرت معکوس این مناطق کمک خواهد کرد.

 

فرخزاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک‌های عامل استان در ارائه تسهیلات و پذیرش ضامن به صورت سفته زنجیره‌ ای مشکلی ندارند و آماده پاسخگویی به متقاضیان در این زمینه هستند.

 

گفتنی است استان قزوین دارای ۸۴۳ روستا و ۹۳ هزار و ۲۴۶ واحد مسکونی روستایی است که حدود ۵۰ درصد آن مقاوم سازی شده است.

کد خبر 989123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha