سیره پیامبر (ص)الگوی فردی و اجتماعی باشد

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حضرت محمد(ص) عصاره و چکیده تمام انبیای الهی است، گفت: پیامبر نور الهی است و نور الهی خاموش نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» شب گذشته(دوشنبه، ۱۲ آبان) در مراسم جشن هفته وحدت که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مسجد حضرت محمدرسول الله(ص) برگزار شد با تبریک سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)،اظهارکرد: پیامبر گل سرسبد خلقت و بنده ویژه خداست و خداوند به خاطر چنین خلقتی که داشته به خود افتخار می کند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه پیامبر اسلام علت خلقت آفرینش است، افزود: اولین چیزی که پیامبر خلق کرد نور پیامبر اسلام بود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) نماد انسان کامل است، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) افضل الانبیاء و اشرف مخلوقات است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حضرت محمد(ص) عصاره و چکیده تمام انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: در روز قیامت پیامبر اسلام بر اعمال و رفتار پیروان سایر ادیان الهی شاهد خواهد بود.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه قرآن وجود نازنین نبی مکرم اسلام را به عنوان الگو معرفی کرده است، گفت: پیامبر اسلام اسوه حسنه و الگوی خوبی است.

 

وی تصریح کرد: اگر سیره و روش زندگی پیامبر را در زندگی الگو قرار دهیم در دنیا و آخرت به سعادت می رسیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه دل پیامبر از جنایتی که برخی مسلمین بر علیه برادران دینی خود می کنند ناراحت است، افزود: باید همه مسلمین در کنار هم بوده و بر علیه دشمنان یکدل و یکصدا باشند.

 

امام جمعه بندر آستارا ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، اظهارکرد: دشمنان دشمنی خود با اسلام و مسلمین را بارها نشان داده اند و باید نسبت به توطئه های آنان آگاه باشیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه پیامبر اسلام خورشید است و با خاک پاشیدن به روی خورشید نمی شود جلوی نور را گرفت، خاطرنشان کرد: پیامبر نور الهی است و نور الهی خاموش نمی شود.

 

*وحدت مسلمانان موجب بقای دین اسلام است

حجت الاسلام «حسین خانی پور» نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهارکرد: وحدت، انسجام و همدلی مسلمانان عاملی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

 

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان موجب بقای دین اسلام است، افزود: هر کس که خود را پیرو آیین محمد (ص) می داند، باید از اختلاف به عنوان پدیده ای شوم و ناپسند بپرهیزد.

 

حجت الاسلام خانی پور خاطرنشان کرد: وحدت و حفظ انسجام حسنات و برکات بسیار فراوانی در جامعه ما دارد و مقام معظم رهبری توهین به مقدسات را حرام فرموده‌اند.

 

گفتنی است، این جشن که به همت ستاد بزرگداشت هفته وحدت، امام جماعت، هیئت امنای مسجد، کانون فرهنگی و هنری شهدای گمنام مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) و پایگاه بسیج شهید شیارکار برگزار شد با مولودی خوانی همراه بود.

 

 

کد خبر 989635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha