ارائه مشاوره وقف، برای هدایت نیت واقف به سمت رفع مشکلات استان

حجت الاسلام طباطبایی، گفت: برای رفع مشکلات استان لرستان و توجه نیت واقف به نیازهای جامعه مشاوره های وقف برای واقفان ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام «سید محمد طباطبایی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: یک قطعه زمین به متراژ ۲۸۰ مترمربع و ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال را در محله دره گرم خرم آباد از طرف واقف خیراندیش با نیت تأمین مسکن و جهیزیه زوج های جوان ثبت شد.

 

مدیرکل اوقاف لرستان افزود: در راتای اجرای نیت واقف، عملیات ساخت تعدادی واحد مسکونی در چند طبقه برای سکونت زوج های تازه ازدواج کرده در زمین مذکور با هزینه شخصی واقف اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس نیت این واقف درآمد موقوفه مذکور صرف تأمین جهیزیه برای زوج های بی بضاعت خواهد شد.

 

حجت الاسلام طباطبایی بر لزوم ثبت وقف جدید متناسب با نیاز‌های استان تأکید و خاطرنشان کرد: هدایت نیت واقف به سمت کمک‌ هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان‌های نیازمند و همچنین احداث خانه‌های با متراژ کم برای سکونت زوج‌های جوان نیازمند از نیازهای امروز جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر وقف‌ها در استان لرستان در ارتباط با عزاداری سیدالشهدا‌(ع) است، عنوان داشت: ارائه مشاوره‌های وقف، برای سوق دادن نیت‌ها به ‌سوی رفع مشکلات استان ضروری است و در این زمینه برنامه ریزی خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف لرستان از وقف به عنوان سنتی ماندگار و جاودان یاد کرد و گفت: درآمد موقوفات صرف نیات واقفان و حفظ و حراست از موقوفه خواهد شد.

 

کد خبر 989992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha