تامین ۵۰ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد در کشور

رئیس کمیته امداد تأمین مسکن را مهم‌ترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد دانست و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمرتضی بختیاری» امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی توانمندسازی محرومان را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در بحث اشتغال و مسکن محرومان اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به اقدامات کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان و نهادهای حمایتی برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: کمیته امداد روزانه یک میلیون عدد ماسک تولید می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۷ هزار شغل در استان آذربایجان شرقی، گفت: با حمایت استانداری، فرمانداران و بانک‌های عامل و همچنین فعالان اقتصادی این مهم محقق خواهد شد.

بختیاری همچنین تأمین مسکن را مهم‌ترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی نیازمندان سرلوحه فعالیت‌های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه بخش اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از زمان آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی در امداد، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

وی با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان ولی فقیه و استانداران در سراسر کشور از کمیته امداد، اظهار کرد: امسال با حمایت‌های دولت، مجلس و شبکه بانکی ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان این برنامه، ۸۰۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شود.

همچنین «محمدرضا پورمحمدی» در این دیدار با اشاره به سابقه درخشان مردم تبریز و آذربایجان در امور خیرخواهانه، اظهار داشت: تبریز از گذشته‌های دور شهر خیریه‌ها بوده و مردم آذربایجان همیشه در کار خیر پیشرو بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات کمیته امداد برای توانمندسازی محرومان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: مجموعه مدیریت استان آماده همکاری با کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان بویژه در حوزه اشتغال و توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌تواند در بهبود نرخ اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 990354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha