تامین آب بیش از۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی  دهلران از سامانه گرمسیری

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: آب ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهلران از سامانه گرمسیری تأمین می شود و در تلاش هستیم با بررسی های فنی و ارائه راهکارهای لازم به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، این میزان را افزایش دهیم.

«علی پوراحمد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سهم استان از آب سامانه گرمسیری  ۴۵ درصد است و خطوط انتقال در بلند مدت و شبکه آبیاری در کوتاه مدت اجرایی می شود.

 

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام به قطعه چهار سامانه گرمسیری در دهلران به طول ۱۲۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این طرح در این شهرستان از پیشرفت ۵۵ درصدی برخوردار است.

 

پوراحمد گفت: در صورت تامین آب به زودی عملیات شبکه های آبیاری و زهکشی را شروع خواهیم کرد اگر چه شبکه های فرعی را جهاد کشاورزی تکمیل کرده است.

 

وی اظهار داشت: برای تکمیل سامانه گرمسیری در این استان۲۵ هزار میلیارد ریال نیاز است و با تخصیص این اعتبار شبکه های آبیاری و زهکشی و خطوط انتقال بهره برداری خواهد شد.

 

مدیر عامل آب منطقه ای ایلام افزود  یکی از خواسته های مسئولان در شهرستان دهلران تامین آب ۳هزار هکتار آب اراضی کشاورزی بخش مرکزی از سهمیه اختصاص یافته است و ما تلاش خواهیم کرد که این مضوع محقق شود.

 

پوراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در بحث توسعه سدها و اختصاص اعتبارات لازم به پروژه های در دست اجرا در استان توجه خوبی دارد و ما در تلاش هسیتم که موانع و مشکلات در حوزه منابع آب و تخصیص آب مورد نیاز کشاورزان توجه جدی داشته باشیم.

کد خبر 990520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha