مساجد باید سنگر مبارزه با ویروس کرونا باشند

محمدبیگی گفت: مساجد باید سنگر مبارزه با کرونا باشند و گروه های ناظر در مسجد متمرکز شوند، خرید خانواده های مبتلا و نیازمند را انجام دهند و در صورت لزوم بسته های معیشتی را به دست آنان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست ستاد مدیریت، پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان البرز بیان کرد: نباید انسجامی که در ابتدای شیوع کرونا بین تمام مردم، نهادها و سازمان ها برای کنترل شیوع کرونا ایجاد شد و موفقیت های خوبی را به دنبال داشت، متوقف شده و بار مبارزه با این بیماری تنها بر دوش حوزه سلامت گذاشته می شد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دیگر این است که نوعی عادی انگاری در مردم نسبت به این بیماری ایجاد شده است در حالی که وقتی ما روزانه 11 فوتی در استان دارین یعنی 11 برابر جنگ تحمیلی که این ساده انگاری خطرناک ترین چیزی است که می تواند ما را به سمت مرگ و میر بالاتر ببرد.

 

وی عنوان کرد: باید حساسیت نسبت به این بیماری را در مردم بالا ببریم و از طرفی هم امروز باید وحدت و انسجام داشته باشیم و همه گروه های مردمی، بسیج و هیئت های مذهبی باید وارد میدان شوند.

 

محمدبیگی اعلام کرد: در ادارات هم باید افرادی آموزش های لازم را به پرسنل ارائه دهند و گشت های مشترک ادارات و گروه های مردمی باید در محله ها حضور یابند و آموزش دهند.

 

وی تأکید کرد: مساجد باید سنگر مبارزه با کرونا باشند و گروه های ناظر در مسجد متمرکز شوند، خرید خانواده های مبتلا و نیازمند را انجام دهند و در صورت لزوم بسته های معیشتی را به دست آنان برسانند.  

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید زنجیره تولید بیماری قطع شود، در روزهای گذشته بالاترین میزان مصرف کپسول اکسیژن را داشتیم و سوال این است که این وضعیت باید تا چه زمانی ادامه یابد، مدافعان سلامت تا چه زمانی باید حوزه درمان را تجهیز کنند.

 

وی تأکید کرد: برخی افراد قدرت تهیه ماسک را ندارند، بنابراین گروهای خیران باید پای کار بیایند و کمک کنند، از استاندار می خواهیم 2 هفته استان را تعطیل کنند چرا که آسیب اجتماعی و اقتصادی ادامه شیوع کرونا بیشتر از تعطیلی 2 هفته ای استان و کشور است.

 

در ادامه فرماندار شهرستان البرز اظهار کرد: فوت حدود 400 نفر در روز در کشور فقط عدد و آمار نیست هر کدام از این فوتی ها باعث داغدار شدن بسیاری از افراد شده و مشکلات متعدد معیشتی و روحی و روانی برای آنها ایجاد می کند و ما جایگزینی هم برای مدافعان سلامتی که شهید شدند، نداریم.

 

«محمد نصیری» خاطر نشان کرد: مردم شهرستان البرز خوب رفتار می کنند اما باید به معدود افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، تذکر بدهیم، همه اصناف آموزش های بهداشتی دیده اند و الان وقت مسامحه نیست.

 

وی یادآور شد: اتاق اصناف و اتحادیه ها به شدت باید بر صنوف خود بازرسی و کنترل داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.

 

کد خبر 990561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha