مشکل تامین برق کارخانه کاغذ رفع شد

معاون فرماندار فاروج گفت: برای ظرفیت نهایی کارخانه کاغذ این شهرستان، ۵ مگابایت برق نیاز است که با اعتبار پیش بینی شده در سفر استاندار خراسان شمالی به فاروج این مشکل با اختصاص اعتبار برطرف شد.

«رضا قاسم زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: برای ظرفیت نهایی کارخانه کاغذ این شهرستان، ۵ مگابایت برق نیاز است که با اعتبار پیش بینی شده در سفر استاندار خراسان شمالی به فاروج این مشکل با اختصاص اعتبار برطرف شد.

 

معاون فرماندار فاروج اظهارکرد: بر اساس این مصوبه، 10 میلیارد ریال از سوی شهرک های صنعتی، پنج میلیارد ریال از منابع سازمان برنامه و بودجه و 14 میلیارد ریال ریال از اعتبارات شهرستان و در مجموع ۲۹ میلیارد ریال برای برطرف شدن مشکل برق در مرحله نخست اختصاص یافت.

 

وی افزود: این طرح برای عملیاتی شدن به شبکه توزیع برق استان واگذار می شود تا از محل پست 32 کیلو واتی شهر فاروج تا شهرک صنعتی با راه اندازی دو خط  با چشم انداز تامین 10 مگابایت برق در آینده و در شرایط فعلی پنج مگابایت موردنیاز کارخانه کاغذ تحقق یابد.

 

قاسم زاده فاصله پست 32 کیلوواتی فاروج تا شهرک صنعتی را 12 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این 12 کیلومتر با اعتبار دولتی اجرایی و پنج کیلومتر تا محل کارخانه هم از سوی سرمایه گذار عملیاتی می شود که اجرای آن آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اجرای 15 هزار متر مربع سوله سازی و خرید تجهیزات این واحد از سوی سرمایه گذار بیان کرد: به لحاظ اعتباری افزون بر 70درصد و عمرانی 40 درصد این طرح پیشرفت فیزیکی دارد.

 

قاسم زاده، زمان پیشین اعلام شده برای بهره برداری از طرح را، آبان ماه امسال عنوان کرد و گفت: شرایط ناشی از کرونا راه اندازی این واحد را با توجه به انجام نشدن بارگیری تجهیزات، به تاخیر انداخت.

 

کلنگ زنی ساخت کارخانه تولید کاغذ از کربنات سدیم در 16 بهمن سال 98 در ناحیه صنعتی روستای برگرد از توابع دهستان شاه جهان  فاروج انجام شد که تامین برق در همان روز به عنوان  دغدغه های سرمایه گذار مطرح شد که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در این آیین برای تامین برق این واحد با هم افزایی بیشتر دستگاه ها مرتبط قول مساعد داد.

 

کارخانه تولید کاغذ از کربنات سدیم با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تُن کاغذ و ۱۰ هزار تُن ظرف از کربنات کلسیم در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا و ایجاد ۱۱۵ فرصت شغلی در مرحله اول راه اندازی می شود.

 

شهرستان فاروج واقع در 90 کیلومتری شرق بجنورد دارای یک ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی است اما شماری از واحدهای تولیدی شهرستان در زمین های شخصی است که این کارخانه از آن جمله است. صرفه جویی ۸۰ درصدی آب و استفاده نکردن از چوب برای تولید این نوع کاغذ از مزایای این طرح است. ماندگاری و استحکام بالا، ضد رطوبت بودن و قابلیت بازیافت از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ سنگی است.

کد خبر 990681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha