شمار مبتلایان کرونا در جهرم به ۶۴۳۴ نفر رسید

ارجمند گفت: با شناسایی ۱۷۹ بیمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم به ۶ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده است.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به شدت گرفتن بیماری کرونا در میان شهروندان جهرمی، گفت: این مهم سبب شد تا محدودیت های کرونایی ویژه اصناف شهرستان جهرم به اجرا در بیاید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: بدین منظور، کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به صورت ویژه نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور برنامه های خود قرار داده و روز گذشته نیز ۶ واحد متخلف به علت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی پلمب شده است.

 

وی به فوت یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: این فرد یک آقای ۵۱ ساله ساکن جهرم بوده که با فوت وی شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این شهرستان به ۹۶ نفر افزایش پیدا کرد.

 

ارجمند با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان جهرم از شناسایی ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی بیماران جدید، شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم به ۶ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع تا کنون پنج هزار و ۴۱۰ شهروند جهرمی، ۵۰۷ شهروند خفری به بیماری کرونا مبتلا شده اند، عنوان کرد: همچنین ۲۳۷ نفر از بخش «کردیان»، ۱۳۵ نفر از بخش «سیمکان» و ۴۱۵ بیمار غیر بومی از دیگر شهرهای استان فارس در جمع افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا بوده اند که برای مداوا به مراکز درمانی شهرستان جهرم مراجعه کرده اند.

 

ارجمند با اشاره به تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم، خاطرنشان کرد: این بیماران ۹۶ نفر بوده که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار گرفته اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: از این تعداد، ۸۴ بیمار در بخش های عمومی و ۱۲ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند.

 

وی تعداد كل نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کووید۱۹ را تا امروز ۱۵ هزار و ۴۹۶ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هزار و ۸۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی بوده و مراحل درمان خود را سپری می کنند.

 

ارجمند همچنین به بهبودیافتگان کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون چهار هزار و ۵۶۷ بیمار مبتلا به کرونا به بهبودی کامل رسیده و از قرنطینه خارج شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تعداد ۱۴ بیمار در روز گذشته از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شده اند، عنوان کرد:  همچنین ۱۵ بیمار جدید نیز در این بیمارستان پذیرش شدند.

 

ارجمند با تاکید بر اینکه مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات، شستشوی دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان جهرم بخصوص پزشکان و پیراپزشکان بیمارستان پیمانیه با شرایطی بسیار وخیم روبرو هستند؛ با رعایت هشدارها یاری‌شان کنیم. 

 

کد خبر 990873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha