تظاهرات در حمایت از پیامبر اکرم(ص) در کشورهای جهان ادامه دارد + تصویر

تظاهرات اعتراض آمیز کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان و سنگال نسبت به مواضع مقامات فرانسه در اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد و کراچی در حمایت از پیامبر اکرم(ص) تظاهرات کردند و دفاع مقامات فرانسه از انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

 

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی  از مقامات پاکستان خواستند تا با فرانسه قطع ارتباط کنند و کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

تصاویر منتشر شده در توئیتر نشان می دهد که هزاران نفر از مردم پاکستان برای یاری پیامبراکرم(ص) تظاهرات کردند.

 

در همین حال، احزاب و سازمان های مدنی در پاکستان جشنواره های متعددی را در شهرهای مختلف پاکستان به منظور حمایت از پیامبر اکرم(ص) و محکومیت اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه برگزار کردند.

 

هزاران نفر از مردم سنگال نیز در داکار تظاهرات گسترده ای را برای حمایت از پیامبر اکرم(ص) با عنوان «بایکدیگر برای یاری رسول الله» به راه انداختند و اظهارات اسلام ستیزانه مکرون را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان به دعوت جنبش مبارزه با اسلام هراسی در سنگال به خیابان ها آمدند تا از پیامبر اکرم(ص) دربرابر دشمنان اسلام دفاع کنند.

در یمن نیز صدها نفر در شهر تعز در ادامه فعالیت های اعتراض آمیز به موج اهانت فرانسه به اسلام و پیامبر اکرم(ص) دوباره تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند و از ملت های عربی و اسلامی و حکام این کشورها خواستند تا موضع قاطعی را در قبال این کشورها و اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اکرم (ص) اتخاذ کنند.

 

در شهر فرانکورت آلمان نیز قرار بود تظاهراتی در اعتراض به مجله فرانسوی «شارلی ابدو» برگزار شود، اما مقامات این شهر مانع برگزاری آن شدند.

 

مقامات شهر فرانکورت درباره جلوگیری از برگزاری این تظاهرات اعلام کردند: این تظاهرات تهدیدی برای نظام و سلامت عمومی است.

 

امانوئل مکرون در 21 اکتبر گذشته اعلام کرده بود که کشورش هرگز از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) دست نمی کشد. اظهارات اسلام ستیزانه مکرون خشم مسلمانان را دربر داشت، به همین دلیل کشورهای اسلامی به تحریم کالاهای فرانسوی فراخواندند.

مسيرات غاضبه في تعز تندد بالإساءة للنبي الكريم محمد - اخبار اليمن

کد خبر 991013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha