روزانه ۳۰۰ نمونه تشخیصی از بیماران مشکوک به کرونا در جهرم گرفته می شود

رحمانیان گفت: روزانه ۳۰۰ نمونه تشخيصی كرونا گرفته می شود كه ۷۰ درصد آن مثبت اعلام می شود.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به تکمیل شدن ظرفيت بخش كرونای بيمارستان پيمانيه، گفت:  110 بيمار كرونايی در بخش كوويد بيمارستان پيمانيه بستری شده اند كه اين نشان می دهد تقريبا ظرفيت بخش كرونا تكميل شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اگر مردم به هشدارها و اصول بهداشتی توجه نكنند تعداد بستری بيماران از اين عدد فراتر می رود و بايد به دنبال ديگر ظرفيت ها باشيم، افزود: تا كنون به تمام مراجعات پاسخ داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تا كنون در جهرم نزدیک به 6 هزار و ۵۰۰ مود مثبت داشته ايم، بیان کرد: روزانه 300 نمونه تشخيصی كرونا گرفته می شود كه 70 درصد آن مثبت اعلام می شود.

 

رحمانیان با اشاره به دچار شدن پرسنل علوم پزشکی جهرم به بیماری کرونا، عنوان کرد: در هفته پيش بسياری از پرسنل درمان شامل پرستاران، پزشكان و پيراپزشكان درگير اين بيماری شده اند که کار را برای مدافعان سلامت سخت و دشوار کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از شيراز و مرودش شهرستان جهرم با جمعيت بالغ بر 130 هزار نفر از پر جمعيت ترين شهرستان های استان فارس است، تصریح کرد: تراكم بالای جمعيت و بی توجهی به پروتكل های بهداشتی از دلايل مهم همه گيری بيماری كرونا در اين شهرستان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه از ابتدای شيوع بيماری كرونا تا كنون در شهرستان خيرين سلامت برای مقابله با اين بيماری و كنترل آن كمک های ارزنده و شايانی داشته اند از خیران در راستای سهیم شدن در این امر خیر قدردانی کرد.

 

رحمانیان در پایان با تاکید بر اینکه از مردم برای كاهش آمار مبتلايان و كنترل اين بيماری خطرناک در مكان های پر تردد تجمع نكنند و اصول بهداشتی را رعايت کنند، خاطرنشان کرد: اين بيماری هيچ گونه درمان اختصاصی ندارد و تنها با پيشگيری می توان آن را كنترل کرد.

 

کد خبر 991066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha