بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد

بصیری پور، از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد شهرستان درمیان خبر داد.

«احمد بصیری پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به معرفی 161 متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل، گفت: از ابتدای امسال تاکنون از این تعداد متقاضی معرفی شده به بانک ها 54 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان درمیان، با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده در زمینه خدمات، دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، صنعتی و معدنی است، تسهیلات قابل پرداخت به 161 متقاضی اشتغال در این شهرستان را 66 میلیارد و 110 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری از این تعداد متقاضی دریافت تسهیلات، تاکنون  54 متقاضی مددجو و غیر مددجو بالغ بر 20 میلیارد و 60 میلیون ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

 

 

بصیری پور با اشاره به این مهم که تسهیلات اشتغال به متقاضیان از محل منابع قرض الحسنه بانکی و منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود، افزود: منابع داخلی کمیته امداد مختص مددجویان بوده و به افراد غیرمددجو از این منبع تسهیلات پرداخت نمی شود.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان درمیان گفت: از ابتدای امسال 54 مورد تسهیلات اشتغال پرداخت شده که 43 مورد آن برای ایجاد اشتغال به مددجویان و  11 مورد به افراد غیر مددجو بوده است.

 

 

بصیری پور با بیان اینکه اعتبارات به طور معمول از نیمه دوم سال اختصاص می یابد، از مشکلات پیش روی متقاضیان برای دریافت تسهیلات به نبود ضامن اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به این مشکل، راه اندازی صندوق ضمانت امداد در دستور کار قرار دارد.

 

 

به گفته وی در گذشته خدمات دهی صندوق ضمانت امداد مختص زنان سرپرست خانوار بوده که با پیگیری های انجام شده در کشور و به تبع آن خراسان جنوبی و شهرستان درمیان به زودی صندوق ضمانت امداد برای حل مشکل ضمانت مددجویان، راه اندازی می شود.

 

 

وی نبود بازار فروش محصولات را از دیگر مشکلات پیش روی مددجویان برشمرد و خواستار همکاری ادارات مرتبط برای فراهم شدن بازار فروش و حل این مشکل شد.

 

 

کد خبر 991345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha