کمتر از  ۶۰ درصد گیلانی ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند

حیدرزاده با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در گیلان زیر ۶۰ درصد است گفت: ۷۴درصد گیلانی‌‌ها در فضای سرپوشیده از ماسک استفاده می کنند که از میانگین کشوری بیشتر است.

«آبتین حیدرزاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر اینکه همچنان گیلان از نظر آمار بیماری کروناویروس در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: شهروندان در منزل بماند و رفت و آمدهای غیرضروری را قطع کنند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۱۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند افزود: شهرستان‌های آستارا، لنگرود، تالش، رشت، رودبار و انزلی در وضعیت قرمز قرار دارند.


وی به میانگین استفاده ماسک در گیلان اشاره کرد و افزود: ۷۴ درصد مردم گیلان از ماسک استفاده می‌کنند که از میانگین کشوری بیشتر است.


حیدرزاده در ادامه تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی گیلان زیر ۶۰ درصد است و اکثریت این پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در دورهمی‌ها، عروسی‌ها و اجتماعات حضور دارند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: از ۲۰ آبان محدودیت فعالیتی در رشت اعمال خواهد شد در این طرح، از ساعت ۱۸ عصر به بعد هیچ یک از فعالیت‌های اصناف و ... انجام نمی‌شود و تعطیل است.

کد خبر 991389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha