دستگیری بندگان خدا از یکدیگر منجر به برچیده شدن آثار کرونا می شود

آیت الله دژکام گفت: امروز باید در منطقه خود مسئله مواسات و همدلی را دنبال کنیم و امروزه اگر می خواهیم ویروس منحوس کرونا که منجر به کسادی و تعطیلی کسب و کارها شده، برچیده شود باید بندگان خدا دست یکدیگر را بگیرند و به هم رحم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 19 آبان) در دیدار با امام جمعه اهل سنت شیراز و اعضای هیئت امنای مسجد «حضرت رسول اکرم(ص)» گفت: امروز باید در منطقه خود مسئله مواسات و همدلی را دنبال کنیم و امروزه اگر می خواهیم ویروس منحوس کرونا که منجر به کسادی و تعطیلی کسب و کارها شده، برچیده شود باید بندگان خدا دست یکدیگر را بگیرند و به هم رحم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اهل سنت باید از طریق علمای مناطق خود اقدام کرده و با زبان خوب مردم را تشویق کرده تا کمک های مردمی را برای هم نوعانشان ارسال و توزیع کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر خداوند متعال، همدلی و کمک به همنوع و رحم یه یکدیگر را در نوع بشر ببیند به آدمی رحم می کند و بلا و آزمایش را از سر انسان ها رفع می کند.

تولیت مقدس آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: برای مهار بحران کرونا و برای پیشرفت و تعالی اجتماعی باید این کمک رسانی را به خوبی در سطح جامعه تبلیغ کنیم و نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص)، اعم از شیعه و سنی، می تواند بحران های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به ایجاد صحنه های شبه جنگ در کشورهای غیر اسلامی بر سر کالا و یا غارت مغازه های بزرگ بیان کرد: به لطف اسلام ما شاهد این اتفاقات در بحران کرونا نبوده ایم و در عوض شاهد بذل و بخشش داوطلبانه مردم هستیم که دلیلش پیروی از پیامبر رحمت است.

آیت الله دژکام با تاکید بر احترام به پیامبر اکرم (ص) به عنوان نشانه وحدت مسلمانان گفت: اگر امروز به پیامبر ما بی احترامی شده باید به بهترین و منطقی ترین شکل ممکن به این اهانت پاسخ دهیم که البته به دنبال دعوا و حرکت های افراط گونه نیستیم اما با همراهی با یکدیگر سعی در اثبات بزرگ منشی و رحمت پیامبر اسلام داریم.

کد خبر 991474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha