تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آبگرفتگی ناشی از بارش‌ها در خوزستان اندیشیده شده است

شریعتی از ایجاد آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی و جلوگیری از آبگرفتگی در خوزستان خبر داد و گفت: حل ریشه‌ای این مساله بعد از اجرای کامل طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (دوشنبه 19 آبان) در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه به منظور ایجاد آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی برگزار شده است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی شده که بارش‌های امسال یک مقدار دیرتر آغاز می‌شود اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها در ماه‌های آذر و دی زیر حد نرمال است اما در بهمن‌ماه بهتر از نرمال خواهد بود ولی با این حال تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

وی افزود: از قبل پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی در اهواز و برخی دیگر از شهرها همچون بندرماهشهر، دشت‌آزادگان و آبادان جهت مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب اجرا شده و اکنون نیز با اقداماتی که صورت گرفته آمادگی مقابله با این مساله بیشتر شده است.

 

شریعتی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف شدند که در این راستا با جدیت آنچه بر عهده آنها گذاشته شده را انجام دهند و آمادگی بیشتری صورت گیرد تا هم باران رحمت الهی و بارش‌های خوبی را در استان داشته باشیم و هم دغدغه و نگرانی کمتری برای مردم ایجاد شود.

 

وی ابراز کرد: در مناطق مختلف به خصوص اهواز و کارون پروژه‌هایی در دست انجام است که تا پایان آبان به اتمام می‌رسد و علی‌رغم مشکلات مالی که شهرداری و آب و فاضلاب داشته‌اند ولی تاکید شده که این پروژه‌ها و اقدامات را در اولویت کاری خود قرار داده و انجام دهند.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استقرار ماشین‌آلات در مناطق مختلف استان در مواقع بحران به طور کامل اندیشیده شده تا با مشکلات مواجه نشویم و اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی نیز به صورت مرتب شرایط را رصد می‌کنند تا نسبت به سال گذشته برای مقابله با چنین بارش‌هایی وضعیت پایدارتری داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: حل ریشه‌ای این مساله بعد از اجرای کامل طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد اما کار سنگین و بلندمدت است و شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

 

شریعتی یاد آور شد: اما با انجام پروژه‌هایی در 52 نقطه بحرانی اهواز پایداری و شرایط مقابله با این مساله بهتر خواهد شد.

 

کد خبر 991504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha