اعتبار نیامده، راه اندازی آزمایشگاه زعفران فاروج را یک سال دیگر به تاخیر انداخت

مدیر تعاون روستایی شهرستان فاروج گفت: راه اندازی آزمایشگاه زعفران شهرستان در گرو آمدن اعتبار پیش بینی شده بود که با توجه به اختصاص نیافتن آن، امسال هم آزمایشگاه شهرستان راه اندازی نشد.

«بهزاد خالق پناه» با بیان اینکه اعتبار نیامده، راه اندازی آزمایشگاه زعفران فاروج را یک سال دیگر به تاخیر انداخت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: فضای پیش بینی شده آماده سازی شد اما برای تجهیز آن نیاز به اعتبارات دولتی از سازمان تعاون روستایی بود که اختصاص نیافت.

 

مدیر تعاون روستایی شهرستان فاروج، با اشاره به اینکه مجوز مورد نیاز از سوی جهاد کشاورزی برای این واحد صادر شده است، بیان کرد: مجوز صمت و استاندارد بعد از تجهیز صادر می شود که هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

 

خالق پناه به آغاز خرید توافقی نگین زعفران در شهرستان اشاره کرد و گفت: نامه نگاری با اداره استاندارد استان برای معرفی آزمایشگاه مورد تایید انجام شده است که اگر چنین فضایی معرفی نشود ناگزیر زعفران کشاورزان برای عیار سنجی به آزمایشگاه های خراسان رضوی ارسال می شود که با توجه به ترافیک بالای کار در این واحدها، روند پاسخگویی کند و به بازه زمانی 15 تا 20 روزه می رسد.

 

وی نرخ توافقی اعلام شده برای خرید نگین را 130 میلیون ریال و پوشال را 11میلیون ریال عنوان کرد.

کد خبر 991647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha