اهدای ۷۰ واحد پلاسما در خراسان شمالی از سوی بیماران بهبود یافته از کرونا

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه بیماران بهبود یافته از کرونا ۷۰ واحد پلاسما برای درمان بیماران اهدا کردند، گفت: مدتی در اهدای پلاسما در این استان وقفه افتاد اما دوباره این بخش فعال شده است.

«حسین زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: از مجموع این واحدها 50 واحد در واحد پلاسما آفریزیس این مرکز بوده و 20 واحد پلاسما نیز به روش دیگری به دست آمده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: این افراد پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران به واحد پلاسما آفریزیس این مرکز، اهدا کردند.

 

وی افزود: انتقال خون استان واحد پلاسما آفریزیس نداشت اما با توجه به پیگیری های انجام شده امسال پایگاه انتقال خون استان مجهز به این واحد شد که کمک خوبی برای بیماران ویروس کرونا است.

 

دکتر زارع از تمامی شهروندانی که این بیماری را گرفته و بهبود یافته اند خواست تا پس از 28 روز برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کنند چراکه اهدای پلاسما به شکرآنه سلامت است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون برای درمان بیماران به پلاسما نیاز داریم، افزود: بیماران بهبود یافته می توانند به درمان بیماران کمک کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اظهارکرد: متخصصان می‌گویند تنها روش قابل اعتماد و در دسترس برای درمان بیماران کووید ۱۹ استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و تزریق آن به افراد مبتلاست که تاکنون هزاران بیمار در کشورمان از کرونا رهایی یافته اند و پیروز کارزار شده اند و از بیماران بهبود یافته می خواهیم که برای طرح اهدای پلاسمای به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

 

میزان اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار کم است و نیاز است که بهبودیافتگان از کرونا به شکرانه سلامت خود و نجات جان بیماران مبتلا به کرونا پلاسما اهدا کنند.

 

پلاسمای بهبود یافتگان کرونا اکنون به عنوان یک درمان در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و با توجه به افزایش میزان شیوع ویروس در ماه‌های اخیر، تقاضا از سوی بیمارستان ها برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان افزایش یافته و باید تامین این تقاضا محقق شود.

 

بیماران مبتلا به کرونا نیازمند پلاسمای بهبود یافتگان هستند و از سوی دیگر با آغاز فصل پاییز و زمستان هم شاهد افزایش شیوع کرونا خواهیم بود.

 

 

کد خبر 991748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha