برگزاری ۳۳ برنامه در هفته کتاب/ تاسیس مرکز اسناد خانه کتاب

دهقانکار فراگیرترین برنامه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب را طرح پاییزه کتاب دانست و گفت: ۳۳ نشست با ۹۰ سخنران در هفته کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ایوب دهقانکار امروز (سه شنبه 20 آبان) در نشست خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در سالن زنده یاد عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: مجموعه های مختلفی در هفته کتاب فعالیت می کنند. اشتراک سازی برنامه ها، ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی برنامه ها، گفتمان سازی و بالفعل کردن ظرفیت های مغفول از جمله رویکردهای ما در این دوره هفته کتاب است.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه کرونا نگرانی هایی برای ما ایجاد کرده بود، بیان کرد: خوشبختانه برای برگزاری هفته کتاب نه تنها با کاهش استقبال مواجه نشدیم بلکه شاهد استقبال خوبی بودیم. اکثر برنامه های امسال هفته کتاب، مجازی است و در صورت حضوری بودن با حداقل افراد و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی فراگیرترین برنامه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب را طرح پاییزه کتاب دانست و افزود: استقبال کتابفروشی ها از این پس قابل توجه بوده است به گونه ای که تا دیروز 19 آبان، 820 کتابفروشی به این طرح پیوستند. جشنواره کتاب و رسانه، جشن 15 سالگی خبرگزاری کتاب، برگزاری 33 نشست با 90 سخنران و تاسیس مرکز اسناد خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله برنامه های هفته کتاب است. زمانی که موسسه خانه کتاب، بنیاد شعر و ادبیات داستانی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی با یکدیگر ادغام شدند، قرار شد که مجموعه تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و اسناد در 30 سال فعالیت این موسسه ها جمع آوری و در یک جا نگهداری شود.بدین منظور مرکز اسناد خانه کتاب و ادبیات ایران تاسیس می شود.

 

دبیر بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال کتاب گردی در هفته کتاب نداریم، اظهار داشت: امسال قرار است به جای کتاب گردی کتابفروشی ها را به خانه ببریم. کتابفروشی های تهران و شهرستان ها در هفته کتاب در مسیریاب های رسمی کشور جاگذاری می شوند.

 

گفتنی است، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی، مانایی از 24 تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 991792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha