۷۴ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان هستند

حجت الاسلام مصطفی گرجی گفت: ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در شمال استان وجود دارد که ۷۴ هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، در حاشیه بازدید نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد و دفتر استانی خبرگزاری شبستان؛ گفت: ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در شمال استان وجود دارد که ۷۴ هزار نفر عضو  این کانون ها هستند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: از این تعداد ، سهم رفسنجان ۹۴ کانون با ۱۱ هزار و ۵۰۶ نفر عضو و انار ۲۷ کانون با ۳ هزار و ۵۰۰ نفر هم عضو است.

 

 

وی سپس به تصویب اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد و به دنبال آن ابلاغ بیانیه مأموریتی در حوزه کودک و نوجوان و خانواده با رویکرد قشر خاکستری اشاره و بیان کرد: در همین راستا سامانه بچه های مسجد فعال شد و امروز ۲۶ هزار کانون در سراسر کشور، ثبت این سامانه است.

 

 

حجت الاسلام گرجی رویداد فهما را هم مورد اشاره قرار داد و آن را جریانی پویا و رو به رشد توصیف کرد که هم اکنون در همه استان ها برای رقابت پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در حال برگزاری است و ادامه داد: سال گذشته کانون شهید عبداللهی از رفسنجان جز ۱۰ کانون برتر کشور در این رویداد شناخته شد.

 

 

وی با بیان اینکه فعالیت های مختلف کانون های مساجد در بستر فهما در ۳ شبستان و ۱۲ رواق در حوزه های مختلف قرآن و عترت و کتابخوانی و... در حال انجام است؛ خاطرنشان کرد: جبهه دشمن، هالیوود و... کارهای خود را دنبال می کنند و کانون های مساجد چون برنامه خوبی در حوزه دین دارند می توانند در محلات در مواجهه با آسیب های اجتماعی نقش آفرین باشند.

 

 

حجت الاسلام گرجی با تصریح به اینکه رفسنجان از منابع مالی و انسانی قابل توجهی برخوردار است و برای همین انتظار از کانون های آن بیش از این است؛ اظهار کرد: تاکنون ۱۲ کانون در رفسنجان مجوز الکترونیکی گرفتند.
 

 

وی در پایان به طرح «شنبه های کتاب در مساجد» هم اشاره کرد و با بیان اینکه در این طرح هر هفته یک کتاب خوانش می شود و استان کرمان در «خلاصه نویسی کتاب» رتبه اول کشور را دارد؛ ادامه داد: کارهای زیادی می توان در کانون های مساجد انجام داد حتی می توان اقتصادهای خرد و کوچک را در مساجد سامان داد.

 

کد خبر 992001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha