۱۰ نقطه پرحادثه در جنوب استان كرمان اصلاح می شود 

محمدرضا زمانیان گفت: با توجه به برنامه ريزی و اولويت بندی انجام شده در خصوص رفع و اصلاح ۲۵۱ نقطه پرحادثه مصوب اعلام شده از سوی نيروی انتظامی تا پايان سال جاری، ۱۰ نقطه از اين نقاط پر حادثه در حوزه راه های جنوب استان كرمان قرار دارد، اصلاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان؛ امروز چهارشنبه ۲۱ آبان مدير كل نگهداری ابنيه فنی راه های سازمان راهداری کشور در سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان به منظور بررسی آخرين وضعيت پروژه های رفع و اصلاح نقاط پرحادثه و همچنين تعمير و مرمت ابنيه فنی از راه های این منطقه بازديد كرد.




 




«محمدرضا زمانيان» در حاشیه بازدید از پروژه های رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، گفت: با توجه به برنامه ريزی و اولويت بندی انجام شده در خصوص رفع و اصلاح ۲۵۱ نقطه پرحادثه مصوب، اعلام شده از سوی نيروی انتظامی تا پايان سال جاری، ۱۰ نقطه از اين نقاط پر حادثه در حوزه راه های جنوب استان كرمان قرار دارد با تلاش و جديت همكاران اين استان و به رغم محدوديت های منابع مالی موجود و با صرف هزينه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ ميليون ريال، کلیه اين نقاط، اصلاح شده و به تائید پليس راه استان كرمان می رسد.

 

 

 

 



مديركل نگهداری ابنيه فنی راه ها سازمان راهداری افزود: در راستای بهسازی، ارتقای فنی و ايمنی محورهای مواصلاتی راه های جنوب استان كرمان، در حال حاضر ۲۰ پروژه ديگر نيز با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ريال از محل منابع ملی در دست اجرا بوده و از پيشرفت مناسبی برخوردار هستند، از آن جمله می توان به پروژه های تعريض بهسازی محور جيرفت - بلوک - فارياب - كهنوج و رودبار - ايرانشهر اشاره كرد.



 

 




وی در خصوص تعمير و مرمت ابنيه فنی راه ها، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سيل ابتدای سال جاری، تعداد زيادی از پل ها و راه های جنوب استان با برآورد ريالی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ ميليارد ريال دچار آسيب و خسارت شدند، بخش های زيادی از اين آسيب ها با امكانات و تجهيزات موجود استان مرتفع شده و مابقی نيز با به كارگيری و استفاده از توان بخش خصوصی، انعقاد قراردادهای اجرایی و به خصوص در رابطه با احداث پل های جايگزين از جمله احداث پل های نورآباد واقع در محور كهنوج - بندرعباس و احداث چندين دستگاه پل در محور رودبار - ايرانشهر در دست اقدام است.
 

 

 



۵۰ کیلومتر از محور رودبار جنوب به ایرانشهر در معرض خطر جدی سیلاب های سنگین

 



«مسعود جمیلی» نیز در بازدید از محور رودبار جنوب به ایرانشهر، گفت: در این محور با ۱۱۰ کیلومتر طول ۸۳ دستگاه پل و ۲۴ دستگاه آبنما وجود دارد و با توجه به قرار گرفتن این محور در حوزه آبریز جنوب کرمان و تالاب جازموریان بیش از ۵۰ کیلومتر از آن در معرض خطر جدی سیلاب های سنگین قرار دارد.

 

 

 





مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: متاسفانه در پی وقوع سيل اسفند ۹۸ و فروردين سال جاری در این محور خسارت های زیادی به ابنیه و جسم راه وارد شد که با همت مجموعه راهداری، ۱۲ پل از طریق نصب و جاگذاری لوله و ترمیم محل آبنما به صورت موقت برای عبور و مرور و کمک رسانی بازگشایی شد.



 

 

 




وی تاکید کرد: دستکاری و هدایت سیلاب ها در بالا دست جاده ها و محورهای ارتباطی توسط مردم، کشاورزان و دهیاری ها موجب می شود که در زمان بارندگی های شدید پل ها و جاده تحمل این حجم سیلاب پیش بینی نشده را نداشته باشد و این امر موجب تخریب پل ها و جاده ها می شود.

 

 

 





جمیلی ابراز کرد: برای برقراری ارتباط بهتر در ورودی شهر کهنوج ۲ دستگاه پل با اعتبار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سنوات گذشته ساخته شد که اکنون رفت و آمد خودروها به شهر کهنوج تسهیل شده است.
 

 

 




مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در خاتمه با اشاره به اقدام جهادی نیروهای راهداری در شهرستان های جنوبی استان کرمان برای انجام عملیات های مقاوم سازی، پایداری بیشتر پل ها و ابنیه فنی شامل احداث رادیه برید، شوت، دریواسیون و آرام سازی حرکت سیلاب در بالادست پل ها با انجام عملیات فنی، عنوان کرد: در این اقدام جهادی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ مورد ایجاد رادیه برید، ۱۰۰ مورد اجرای لایروبی، تنظیم بستر و ترمیم دریواسیون پل ها در حوزه راه های حنوب کرمان انجام شده است.

کد خبر 992078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha