انتشار کتاب مستند جانفشانی های شهدای فتوای دفاع کفایی در کربلا

آستان مقدس امام حسین(ع) کتابی را از جانفشانی ها و قهرمانی های شهدای قلعه سکر در ذی قار که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفتند، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، مرکز الحوراء زینب(علیها السلام) متعلق به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) کتاب مستندی با عنوان «کفائیون علی نهج الحسین(علیه السلام» نوشته «احمد عبدالحسن البدری» را منتشر کرد.

 

این کتاب مستند شامل سلسله داستان هایی از زندگی شهدای فتوا(دفاع کفایی) در شهر قلعة سکر در استان ذی قار است.

 

مهندس «سارة محمد علی» مدیر این مرکز گفت: این  کتاب به قطع وزیری رنگی است و تعداد صفحات آن 210 صفحه است. این کتاب درباره زندگی 37 نفر از شهدای قلعة سکر در ذی قار است. این کتاب درچارچوب مجموعه کتاب های منتشر شده مستند و رمان های ادبی و داستان های کوتاه چاپ شده است. همه این کتاب ها برای ماندگار کردن قهرمانی های شهدای حشد شعبی است که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفتند.

 

محمد علی افزود: این کتاب به زندگی و جانفشانی های ساکنان شهر قلعة سکر در ذی قار پرداخته است و زندگی شخصی، علمی، اجتماعی و جهادی هر شهید را تا لحظه شهادت روایت کرده است.

 

مدیر این مرکز ادامه داد: این اقدام تلاشی ساده برای ادای وفاداری به خون شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره آنها به شمار می آید. ما تلاش می کنیم تا زندگی شهدایی را که از این سرزمین و مقدسات آن دفاع کردند، مستند کنیم.

 

گفتنی است، مرکز الحوراء زینب(علیها السلام) بیش از 200 کتاب از شهدای سراسر عراق را چاپ و منتشر کرده است.

کد خبر 992184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha