خاتمی بعد ازمحاکمه صلاحیت حضور در سیاست را ندارد و شهروند عادی خواهد بود

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به شرط خاتمی برای بازگشت به سیاست گفت:خاتمی مثل موسوی و کروبی جزء سران اصلی فتنه است وبه جای پیش‌شرط گذاشتن باید بیاید و در دادگاه محاکمه شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی بزرگواری، عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اظهارنظرهای خاتمی مبنی بر بازگشت به عرصه سیاست به خبرنگار شبستان گفت: خاتمی مثل موسوی و کروبی جزء سران اصلی فتنه است و یکی از گردانندگان اصلی این فتنه امثال خاتمی هستند.

وی با اشاره به نامه 150 نفر از نمایندگان به رییس قوه قضاییه برای محاکمه سران فتنه اظهار کرد: یکی از خواسته‌های اصلی ما در این نامه علاوه بر محاکمه سایر سران فتنه محاکمه خاتمی است زیرا وی یکی از سه ضلع اصلی این سران بوده است.

حجت‌الاسلام بزرگواری با تاکید بر اینکه ما هیچ گفت‌وگویی با خاتمی نداریم، گفت: خاتمی به جای پیش‌شرط گذاشتن باید بیاید و در دادگاه محاکمه شود نه اینکه اظهار نظر سیاسی هم بکند و خود را مبری از توطئه‌هایی که در جامعه رقم زده است، ببیند.

وی گفت: قطعا پس از محاکمه در دادگاه خاتمی دیگر حتی صلاحیت این را ندارد که در عرصه سیاست نظام باقی بماند و باید به عنوان یک شهروند عادی در جامعه زندگی کند.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به صحبت‌های خاتمی در میان اقلیت مجلس گفت: این اظهارنظرها را خاتمی در میان اقلیت مجلس بیان کرده است که خود همین اقلیت مجلس نیز با آنها همدم و هم‌ساز هستند و به تعبیری عقبه آنها در مجلس هستند.

حجت‌الاسلام بزرگواری خاطرنشان کرد: وی این حرف را که در جمع سران نظام و یا جرگه اصولگرایی و یا قوه قضاییه که نزده است بلکه در جمع اقلیتی که همگام با خودشان هستند گفته است و کاملا حرف بی‌ربط و بی‌معنایی است.

گفتنی است اخیرا محمد خاتمی که موسوم به یکی از اضلاع مثلث فتنه 88 شده است سعی می کند جای خود را در صحنه سیاسی ایران بازیابی کند. همچنین نمایش ظاهری اختلاف با مهدی کروبی و موسوی در همین سناریو تعریف می شود.

لازم به ذکر است نامبرده اخیرا از یکی از مراجع تقلید قم خواسته برای ورود او به نظام وساطت کند.

با این وجود باید گفت اظهار نظر یکی از نمایندگان موسوم به اصولگرایی در رابطه با بازگشت خاتمی به سیاست مبنی بر توبه وی جز بازی های سیاسی نیست؛ چرا که اصولا بازگشت افراد به داخل نظام در صلاحیت امام و امت امام است نه احزاب و رجل سیاسی همچنین خاتمی بعد از پرداخت ضررهای وارده به نظام اسلامی و مردم مظلوم تهران در محاکم صالحه جمهوری اسلامی دیگر صلاحیت حضور در احزاب سیاسی را هم نخواهد داشت.

پایان پیام/

کد خبر 9924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha