حضور باشکوه  فلسطینی ها در نماز جمعه مسجدالاقصی

هزاران نمازگزار فلسطینی در سایه تدابیر امنیتی صهیونیست ها، نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و خطیب مسجدالاقصی نیز خواستار حضور گسترده فلسطینی ها در این مسجد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الحیاه الجدیده»، حدود 12 هزار نمازگزار فلسطینی روز جمعه (23 آبان ماه) نماز خود را در سایه تدابیر امنیتی صهیونیست ها در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک قدیمی قدس و درهای مسجدالاقصی حضور داشتند و در ساعت های اولیه صبح مانع ورود زنان ساکن کرانه باختری به مسجدالاقصی شدند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین در اطراف «باب العامود» جوانانی را که از زنان فلسطینی حمایت می کردند، کتک زدند.

 

در همین راستا، اداره اوقاف اسلامی گفت: از ساعت های اولیه صبح هزاران نمازگزار از اهالی قدس و داخل سرزمین های اشغالی 1948 میلادی وارد مسجدالاقصی شدند و تنها تعداد کمی از ساکنان کرانه باختری توانستند وارد این مسجد شوند.

 

اداره اوقاف اسلامی فلسطین گفت: از نمازگزاران خواسته شد حتما در ورود به مسجدالاقصی از ماسک استفاده کنند و سجاده شخصی همراه خود بیاورند و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

 

شیخ «محمد سلیم» خطیب مسجدالاقصی در خطبه های خود که بر منبر صلاح الدین ایوبی در مصلای قبلی ایراد کرد، سخنان رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه اسلام بحران بر انگیز است  را کذب خواند و اظهار کرد: اسلام بر روی زمین جاذبیت دارد وگرنه زمین بدون اسلام جاذبه ای نداشت و هر چه قدر مساجد را تخریب و مسلمانان را بکشید، اسلام باقی خواهد ماند.

 

خطیب مسجدالاقصی خطاب به رئیس جمهور فرانسه گفت: اسلام بحران بر انگیز نیست؛ بلکه این شمایید که به اسلام و مسلمانان و زنان محجبه حمله می کنید.

 

شیخ محمد سلیم در ادامه از مسلمانان فلسطینی خواست در اوضاع سختی که مسجدالاقصی می گذراند، این مکان را خالی نگذارند.

کد خبر 992785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha