برگزاری سمینارعلمی به همت آستان مطهر علوی

مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی سمینار علمی «اسرائیلیات و موضوعات در روایات ولادت حضرت محمد(ص)» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، دکتر«محسن الخاقانی» مسئول شعبه مطالعات و پژوهش های قرآنی در مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی گفت: این آستان سمینار علمی قرآنی با عنوان «اسرائیلیات و موضوعات در روایات ولادت حضرت محمد(ص)» را از طریق ارتباط تصویری «zoom» برگزار می کند.

 

الخاقانی افزود: هدف از برگزاری این سمینار بررسی دانش اخبار دخیله وارده در برخی از کتاب های مسلمانان به عنوان بخشی از میراث روایی در میان آنها، تبیین دلایل و انگیزه های ورود آنها، پیامدهای مترتب بر آنها و چگونگی مقابله با آنهاست. به خصوص که ما در عصری زندگی می کنیم که اندیشه ها و ایده ها چند برابر و منشعب می شوند. این مسئله باعث می شود فرصتی برای کسانی که به دنبال اسلام و مسلمانان هستند، فراهم کند تا حقایق را براساس اخبار دخلیه تحریف کنند.

 

مسئول شعبه مطالعات و پژوهش های قرآنی در مرکز قرآن کریم گفت: سخنرانی در این سمینار درباره ذکر برخی از شواهد و ادله است. سخنران در این سمینار به نفی و اثبات برخی از روایت های ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) اقدام می کند.

 

شعبه مطالعات و پژوهش های قرآنی در مرکز قرآن کریم به برگزاری فعالیت های فرهنگی و همایش ها و سمینارهای قرآنی همزمان با مناسبت های دینی اقدام می کند.

 

کد خبر 993160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha