ساخت مستند زندگی آیت الله کوهستانی(ره) به همت حوزه هنری مازندران

پاک بین از تولید فیلم مستند زندگی آیت الله محمد کوهستانی(ره) به همت حوزه هنری مازندران خبر داد و گفت: این مستند گوشه هایی از زندگی عارف وارسته آیت الله کوهستانی را تصویر خواهد کرد.

«علیرضا پاکبین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به فعالیت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان مازندران برای تولید فیلم و مستند از زندگی مشاهیر و عالمان برجسته دینی استان اشاره کرد و گفت: پس از چند مرحله رایزنی و جلب موافقت خانواده ( و نوه ) حضرت آیت الله العظمی «محمد کوهستانی»  (رحمت الله علیه) تحقیقاتی در خصوص تولید مستند زندگی این عالم عارف آغاز و قرار بر این شد که فیلم مستند یاد شده با کارگردانی یکی از فیلمسازان جوان و خوش سابقه استان تولید شود.

 

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران با بیان اینکه حضرت آیت الله کوهستانی (ره) از عالمان و عارفان بزرگ جهان تشیع در مازندران  روستای کوهستان شهرستان بهشهر دیده به جهان گشود و پس از درک محضر عالمان بزرگ در این روستا با بنا نهادن حوزه ای به تربیت طلاب بسیاری همت گماردند، اظهار کرد: حوزه هنری مازندران با رویکرد شناخت و آشنایی بیشترجامعه، به ویژه جوانان با ابعاد فکری آیت الله کوهستانی و نشر اندیشه های این عالم فقیه تصمیم به ساخت این فیلم مستند گرفته است.

 

وی با اشاره به کمالات معنوی و جایگاه علمی و فقهی این شخصیت معاصر یادآورشد: آغاز پیش تولید فیلم مستند حضرت آیت الله کوهستانی همزمان با هفته مازندران بوده است و به زودی اخبار بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

 

به گزارش شبستان، آیت الله کوهستانی در سال 1267 در روستای کوهستان شهرستان بهشهر دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دروس حوزوی در مازندران، مشهد، قم و نجف دوباره به سرزمین مادری بازگشت و در سال 1351 (ه ش) دیده از جهان فرو بست.

 

کد خبر 993170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha