تلاش داریم کتاب های دفاع مقدس انتشارات «سرو سرخ» به ۳۵۰عنوان برسد

سردار ملکی به فعالیت انتشارات سرو سرخ درحوزه حفظ و نشر دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰عنوان کتاب با موضوع جنگ تحمیلی روانه بازار نشر شده وتلاش داریم این تعداد به ۳۵۰عنوان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز( 25آبان)در نشست تخصصی با «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیرامون تجلیل از اقدامات مجموعه انتشارات «سرو سرخ» با محوریت هفته کتاب ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد اظهار کرد: هر سال همایشی با این عنوان در استان برگزار می شد و امسال به خاطر وضعیت کرونا برنامه‌ها با همکاری سپاه و سایر ادارات در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با ابراز خرسندی از تعامل خوب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: با توجه به وضع نامطلوب اقتصادی، اما این اداره‌کل همکاری مهربانانه‌اش قابل تقدیر است.

 

سردار ملکی به مشکلات حوزه نشر و چاپ کتاب‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه از ظرفیت خیرین هم در این راستا بهره گرفتیم، گفت: در ستاد تدوین و نشر تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت و اخیراً در کشور هم حائز رتبه شده است.

 

وی با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران طی سال‌های ۸۰ - ۹۲، ۵۸ جلد کتاب چاپ کرده است، گفت: از سال ۹۳ و با تشکیل ستاد تدوین و دریافت مجوز انتشارات «سرو سرخ» به عنوان اولین نشر حوزه دفاع مقدس در استان موفق شدیم ۲۴۲ کتاب از سوی این انتشارت و یا با حمایت آن به چاپ برسانیم و در حال حاضر صاحب ۳۰۰ عنوان کتاب هستیم و ۵۰ عنوان نیز برای سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ستاد تدوین با هدف تدوین کتاب در سه حوزه مردم، سازمان‌ها و نهاد‌ها و یگان‌های رزم در جنگ شکل گرفت، گفت: همچنین جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و... نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

 

به گزارش شبستان، در پایان این جلسه از سوی «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از «سیدحسین، ولی پور زرومی» مدیرمسئول «انتشارات سرو سرخ» تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 993480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha