آبادان پس از ۳۲ سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان محروم ترین  شهر ایران است

محفوظی گفت: آبادان در گذشته شهر اولین ها و شهر ورود مدرنیته به کشور بوده اما اکنون پس از ۳۲ از پایان جنگ تحمیلی همچنان محروم ترین و کم برخوردارترین شهر ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید مجتبی محفوظی» شامگاه (یکشنبه ۲۵ آبان) در نشست مشترک با رئیس کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، با بیان اینکه این شهرستان دارای مشکلات عدیده و فراوانی است اظهار کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی تا به امروز که از آن زمان تقریبا حدود ۳۲ سال می گذرد کارهای جسته و گریخته ای در آبادان صورت گرفته ولی این کارها اکثرا یا عقیم مانده اند و یا به خوبی به سرانجام نرسیده و فرجام مناسبی نداشته است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس و همچنین حمایت های رئیس کمیسیون عمران مجلس، موفق به تصویب اعتباراتی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان آب و فاضلاب کشور شدیم.

 

وی مهمترین مرحله این کار بزرگ را مرحله اجرایی و عملیاتی دانست و افزود: از آنجایی که خوشبختانه پای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به آبادان باز شده و همچنین با توجه به اینکه این قرارگاه امین ترین و کاردان ترین پیمانکار کل کشور به شمار می رود ما با فرمانده این قرارگاه صحبتی داشتیم که مقرر شد به عنوان سخنان اولیه مسائل پیگیری شوند.

 

محفوظی اضافه کرد: امیدواریم این پروژه بزرگ که شاید برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و در سطح ملی به عنوان پروژه کوچکی به شمار رود اما برای ما مردم آبادان پروژه بسیار بزرگی از پایان جنگ تحمیلی پس از انتظاری ۳۲ ساله در حال تحقق است.

 

وی اجرای پروژه های عمرانی از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در آبادان را بسیار حیاتی خواند و بیان کرد: آبادان در گذشته شهر اولین ها و شهر ورود مدرنیته به کشور بوده اما اکنون کم‌ برخوردارترین و محروم ترین شهر کشور است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به وجود پالایشگاه‌، پتروشیمی، منطقه ویژه آزاد تجاری-صنعتی، دو رودخانه بزرگ ملی و بین المللی، گمرکات و بنادر در آبادان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه با وجود این همه نعمات همچنان آبادان محروم و کم‌برخوردار است.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه اصلاح و نوسازی مناطق بافت فرسوده آبادان عنوان کرد: این پروژه شامل زیرسازی هدایت آب های سطحی، احداث کانیوو و جدول سازی، زیرسازی آسفالت، تأمین سرانه فضای سبز و مبلمان شهری در هفت منطقه محروم که جزو بافت‌های فرسوده هستند انجام خواهد شد.

 

محفوظی اذعان کرد: سلیچ شرقی و غربی، کوی قدس و بهار، سده، جمشیدآباد، علوانیه و شطیط، میدان طیب و کوی ذوالفقاری ۳۰ متری و ۴۰ متری، هفت منطقه بافت فرسوده آبادان هستند که در این پروژه قرار دارند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از این همه مدت بتوانیم خدمات شایان و شایسته را به مردم عزیز آبادان تقدیم کنیم.

 

کد خبر 993606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha