قوی شدن ایران اسلامی، تنها راه مایوس کردن دشمنان است

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: تنها راه مایوس کردن دشمنان، قوی شدن ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۲۶ آبان) در نشست مجازی با رابطین منطقه‌ای کانون های شهرستان قاین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی، اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر چندین بار به موضوع «ایران قوی» اشاره کردند، چراکه اگر بخواهیم در مقابل تهدیدات مختلف مصونیت یابیم و قدرت مقابله داشته و دشمن را مایوس کنیم تنها نسخه، این است که در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی  و امنیتی قوی شویم.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قوی شدن گفتمان نظام جمهوری اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در زمینه فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه حفظ هویت اسلامی و انقلابی باید روز به روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی های دشمن است» لذا در همین راستا مطالعه مفید بهترین راهکار ارتقای اطلاعات  و فرهنگ جامعه است.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار تاکید کرد: کیفیت مطالعه و محتوای آثار مورد نظر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

 

وی با بیان اینکه اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌ قدری است که معجزه پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب است، ادامه داد: علم آموختن و قرار گرفتن در مسیر دانش و آگاهی ما را به مقصد اعلای انسانیت می‌رساند و پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید «ز گهواره تا گور دانش بجوی».

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: این طرح متشکل از ۴۰ عنوان برنامه در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق طراحی شده است تا در کانون های  فرهنگی و هنری مساجد اجرا شوند.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار با تأکید بر اهمیت کار شبکه ای در سطح کانون های مساجد، گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از معبر شبکه رابطین فهما توسعه خواهد یافت.

 

 

گفتنی است؛ در این نشست مجازی از «فاطمه یعقوب پور» کتابدار فعال کانون فرهنگی و هنری امام سجاد (ع)، «سجاد یعقوبی» کتابدار فعال کانون غدیر و  «مرتضی حسینی اسفاد» نویسنده و شاعر کانون دانشگاهی شهید آوینی شهرستان قاین تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 993875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha