ایجاد ارتباط میان مسیر رفت و برگشت خط یک و ۲ قطار شهری شیراز در محدوده میدان «امام حسین (ع)»

اسکندرپور گفت: در خط یک و ۲ قطار شهری شیراز در محدوده میدان «امام حسین (ع)» با سازه ای به عرض ۶ و طول ۲۳۶ متر و شعاع گردش حدود ۱۰۵ متر ارتباط بین ۲ مسیر رفت و برگشت قطار در زیر زمین و با فواصل مشخص ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) در بازدید از پروژه خط 2 متروی ایستگاه «امام حسین (ع)» واقع در عمق ۳۰ متری از سطح زمین گفت: مقرر شده است تا هر دوشنبه از این ایستگاه بازدید شود و دفتر کار خود را در کارگاه عمرانی آن برگزار کنم.

شهردار شیراز افزود: در این خط مترو، تونل 260 متری برای ایجاد ارتباط بین خط یک و 2، کراس آور و ساخت ایستگاه خط 2 همزمان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با هدف جلوگیری از ترافیک از خیابان «پوستچی» و از طریق تونل های زیرزمینی به پروژه خط 2 قطار شهری دسترسی ایجاد شده که هزینه مضاعفی برای شهرداری شیراز در پی داشته است.

اسکندرپور از آغاز به کار نخستین مترو با سیستم راهبری خودکار در شیراز خبر داد و بیان کرد: در زمان تعطیلی مترو این سیستم مورد آزمایش قرار گرفت و در نخستین گام آن سرعت، ترمز و محل توقف قطار به صورت اتوماتیک کنترل می شود اما راهبر در کابین قطار نیز حضور دارد و از مزایای این سیستم کاهش زمان سفر و مصرف انرژی است.

شهردار شیراز اعلام کرد: در خط یک و 2 قطار شهری شیراز در محدوده میدان «امام حسین (ع)» با سازه ای به عرض ۶ و طول ۲۳۶ متر و شعاع گردش حدود ۱۰۵ متر ارتباط بین 2 مسیر رفت و برگشت قطار در زیر زمین و با فواصل مشخص ایجاد می شود.

خاطر نشان می شود در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز حضور داشت.

کد خبر 993960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha