پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «قدس» با مشارکت ۱۰۴ فیلم برگزار می شود

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «قدس» با مشارکت ۱۰۴ فیلم از ۲۰ کشور جهان در غزه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «قدس» با مشارکت وزارت فرهنگ فلسطین و با همکاری جمعیت «رؤیة شبابیة» از روز یکشنبه (نهم آذر 1399 مطابق با 29 نوامبر 2020) در مرکز فرهنگی «رشاد الشوا» در شهر غزه آغاز می شود و تا یکشنبه ( 16 آذر 1399 مطابق با ششم دسامبر 2020)  ادامه دارد.

 

این جشنواره با مشارکت 104 فیلم از 20 کشور جهان همچون مصر، لبنان، الجزایر، تونس، مراکش، سوریه، سودان، عراق، اردن، عمان، یمن، امارات، فرانسه، بزریل، ایران، ترکیه، هند، برزیل، اسپانیا و فلسطین برگزار می شود.

 

فیلم هایی که در این جشنواره نمایش داده خواهد شد، در سه گروه مستند، روایی و آماتور برای تشویق جوانان حواهد بود.

 

کمیته این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره در مسیر درست حرکت می کند و با استقبال خوبی از سوی فیلمسازان روبه رو شده است. در پنجمین دوره این جشنواره فیلم های مدرن و قدرتمند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

در همین حال، دکتر«عزالدین شلح» رئیس این جشنواره گفت: امسال جایزه «بهترین کار ملی» به نام محمد بکری،کارگردان فلسطین «جایزه محمد بکری» است. از وی برای نقش آفرینی اش در فیلم جنین که 18 سال پیش کارگردانی کرده است و کشتار اردوگاه جنین را ثبت کرده است، تجلیل می شود.

 

کمیته داوران این جشنواره متشکل از  داوران عرب به ریاست دکتر «ولید سیف» منتقد و نویسنده مصری است. در این کمیته دکتر «رانیا الجبان» استاد فیلمنامه نویسی در موسسه عالی هنرتئاتر در سوریه، «محمد الطریفی» کارگردان سودانی، «جمال محمدی» منتقد الجزایری و «دیانا الشناوی» فیلمنامه نویس فلسطینی حضور دارند.

 

کد خبر 993978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha