۲۸ آبان؛ آغاز طرح شهید «سلیمانی» در بیرجند/ بسیج برای کمک به علوم پزشکی در کنترل کرونا آمادگی دارد

سرهنگ خراسانی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهرستان بیرجند توسط پایگاههای بسیج، گفت: بسیج شهرستان بیرجند برای کمک به علوم پزشکی در کنترل ویروس کرونا آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «حسین خراسانی» سه شنبه(27 آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج گفت: همزمان با هفته بسیج 300 برنامه با 79 محور در شهرستان بیرجند اجرایی خواهد شد.

 

 

 

فرمانده بسیج سپاه بیرجند افزود: این برنامه ها شامل اردوی جهادی، ویزیت رایگان، همکاری با کادر درمان در بیمارستان ها، میزخدمت، مسابقات علمی و ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی محیطی، اهدا و نذر خون، جلسات انس با قرآن در فضای مجازی، برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی و سرکشی از برخی خانواده های شهدا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جشنواره مجازی جهادگران است.

 

 

وی یکی از برنامه های هفته بسیج در راستای اشتغالزایی و حمایت از روستائیان را افتتاح تعاونی فروش محصولات روستایی در شاخن دانست و گفت: این تعاونی محصولات کشاورزی مردم منطقه شاخنات را جمع آوری و بدون واسطه عرضه خواهد کرد.

 

 

خراسانی با بیان اینکه همچنین در هفته بسیج رزمایش کمک مومنانه هم در شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: در این مرحله اولویت کمک با خانواده هایی خواهد بود که نیازمند هستند و درگیر کرونا شدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه جهادگران بسیجی شهرستان بیرجند در زمینه تولید ماسک تاکنون اقدامات خیلی خوبی انجام دادند و بسیاری از پایگاه های بسیج، مساجد را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردند، افزود: بخشی از این ماسک ها به کمک خیرین و به صورت رایگان بین افراد نیازمند توزیع شده است و مابقی هم با قیمت تمام در اختیار مردم قرار گرفت.

 

 

فرمانده بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه همچنین بسیجیان شهرستان در زمینه ضدعفونی معابر اقدامات بسیار بزرگی انجام دادند، گفت: علاوه بر اینها در زمینه کمک به ازدواج جوانان، به 40 زوج جوان در زمینه جهیزیه کمک شده است.

 

 

خراسانی با بیان اینکه طرح «شهید سلیمانی»برای شناسایی بیماران کرونایی از فردا در شهرستان بیرجند آغاز می شود، افزود: طبق رایزنی که با مرکز بهداشت شهرستان بیرجند صورت گرفته، گفتند که ابلاغیه های آنها دیر می رسد؛ لذا ما کار را از چند پایگاه به عنوان پایلوت شروع خواهیم کرد.

 

 

وی گفت: در این طرح افراد مشکوک به کرونا در محلات شناسایی و اقدامات مربوط به قرنطینه آنها صورت خواهد گرفت، در این خصوص با برخی مهمان سراهای سطح شهر هم هماهنگی لازم صورت گرفته است.

 

 

 

فرمانده بسیج سپاه بیرجند افزود: همچنین خانواده های کرونایی که از نظر مالی مشکل دارند، در قالب کمک مومنانه کمک هایی به انها خواهد شد.

 

 

خراسانی با بیان اینکه بسیج بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ستاد مبارزه با کرونا، کارگروهی با حضور فعالان فرهنگی شهرستان بیرجند تشکیل داد و راهکارهایی برای کمک به دوستان بهداشت و درمان در زمینه کنترل کرونا پیشنهاد و به مرکز بهداشت شهرستان ارجاع داده شد که تاکنون هنوز پاسخی ندادند، گفت: چنانچه نیاز به کمک باشد بسیج آمادگی کامل برای کمک دارد.

 

 

کد خبر 994464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha