بستری ۷۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران/ ردیابی ناقلان کرونایی در استان ادامه دارد

موسوی از بستری ۷۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران خبر داد.

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: از آغاز نهمین ماه از شیوع ویروس کرونا چندی می گذرد اما باز هم ویروس کرونا در استان اوج گرفت و کماکان شاهد پیشتازی کرونا در استان هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: ادامه روزهای قرمز کرونایی و کم‌توجهی به مسائل بهداشتی این استان در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده البته مسؤولان در این زمینه از قبل هشدار داده بودند.

 

موسوی گفت: با بستری ۱۲۳ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان، شمار بستری شدگان به ۷۸۲ نفر رسیده است.

 

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

موسوی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۴۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۷۸۲ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۲ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

 

وی بیان کرد: حضور ناقلان ویروس کرونا در جمع‌های خانوادگی و تردد آنان در اماکن عمومی ، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن تهویه استاندارد در محیط‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کووید۱۹ است.

 

موسوی به تشکیل تیم تنفسی در بیمارستان ها اشاره کرد و ادامه داد: این تیم نیز با هدف ارائه خدمات مطلوب و جامع به بیماران کرونایی در بیمارستان های آموزشی و درمانی استان تشکیل شده و اقدامات نظارتی و درمانی را با توجه به اصول و چهارچوب تعیین شده  مدنظر قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه درمان بیماران کرونا در بیمارستان ها همچنان بر اساس پروتکل‌های کشوری خواهد بود، گفت: ردیابی ناقلان کرونایی که از هشت ماه گذشته در استان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر 994789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha