فرهنگ وقف در چهارمحال و بختیاری تقویت شود

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه وقف باید جایگاه بهتری در جامعه داشته باشد و لازمه ایجاد این نگاه فرهنگ سازی است، گفت: متاسفانه وضعیت وقف در چهارمحال و بختیاری ضعیف است و باید در این راستا راهکارهایی ارائه و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» شامگاه(چهارشنبه 28 آبان) در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور جمعی از مسئولین استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: مشکلات کتابخانه های استان به ویژه در شهرستان ها مورد بررسی قرار بگیرد و رفع شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر پیگیری مشکلات استانی توسط دستگاه ها از طریق ارتباط با وزارتخانه ها و مراکز ملی تاکید کرد و افزود: در عین حال توانمندی های استان نیز نباید نادیده گرفته شود و باید از آن ها برخوردار شد.

 

امام جمعه شهرکرد تهیه بانک جامع اطلاعات چهارمحال و بختیاری را از ضروریات شناسنامه ای استان خواند و اظهار کرد: چند سال پیش تهیه این بانک تصویب شد اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت لذا تهیه این اطلاعات از استان نیاز به همراهی همه نهادها دارد.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه وقف باید جایگاه بهتری در جامعه داشته باشد و لازمه ایجاد این نگاه فرهنگ سازی است، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت وقف در چهارمحال و بختیاری ضعیف است و باید در این راستا راهکارهایی ارائه و عملیاتی شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم رعایت محدودیت ها در این ایام، خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه و جماعات و برنامه ها و جلسات برای جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شده اند و مردم نیز باید تجمعات و دورهمی ها را تعطیل کنند تا شاهد کاهش گستردگی کرونا باشیم.

 

کد خبر 994861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha