طرح شهید سلیمانی با رویکرد محله محور و خانواده محور به اجرا درمی آید

به گفته قزلباش، طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن افراد بیمار با محوریت محلات و خانواده ها به اجرا درمی آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه شاهد روند صعودی ابتلا به کرونا در استان هستیم.

 

پرویز قزلباش با بیان اینکه ۷۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: متوسط روزانه اشغال تخت های بیمارستانی استان 104 نفر و خروجی هم به همین میزان است.

 

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۸ هزار آزمایش کرونا در استان انجام گرفته است، ادامه داد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۲۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۰ درصد از بیماران هم بهبود یافته و مرخص شدند.

 

قزلباش به بستری ۶۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۹۹۴ نفر کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مراجعه ۸۲۵۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در هفته چهارم آبان ماه اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خرمدره، طارم، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و ایجرود در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی به فوت۸۱۶ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به وضعیت قرمز شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: زنجان در خصوص بیماری کرونا بالاتر از میانگین کشوری است.

 

وی تنها راه قطع زنجیره کرونا را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خواند و ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن افراد بیمار با محوریت محلات و خانواده ها به اجرا درمی آید.

 

قزلباش خاطرنشان کرد: مراقبت، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حمایت از مبتلایان، سالمندان و افراد پرخطر، سه رکن اصلی طرح شهید سلیمانی است.

 

کد خبر 994906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha