مهمترین رسالت در استاندارد مصالح ساختمانی، امنیت جانی مردم است

امیری با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر رعایت استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی، گفت: مهمترین رسالت استاندارد در این عرصه، صیانت از امنیت جانب مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « گودرز امیری» امروز(29 آبان) در شواری استاندارد استان، گفت: توسعه نظارت بر عرصه استاندارد، تقویت استاندارد سازی ضروری است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت اجرای استاندارد اجباری فراورده تیرچه، گفت: تعیین تکلیف وضعیت تولید کنندگان صنفی این محصول باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی افزود: مهمترین رسالت ما در استاندارد سازی مصالح ساختمانی، ایجاد امنیت جانی مردم است چرا که عدم مقاومت در ابزار ساختمانی باعث به خطر افتادن جان مردم می شود.

 

امیری: اداره کل استاندارد باید بر فرآیند ساخت، کیفیت، مراحل تولید و آزمایش،  تیرچه نظارت لازم را اعمال کند. 

 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به ضرورت نظارت، گفت: ناظر باید با حضور در محل کارگاه بر روند و کیفیت کار نظارت مستمر داشته باشد و گزارشات مربوطه را به شهرداری و نظام مهندسی و اداره کل استاندارد ارائه دهد.

 

امیری اظهار داشت: مجموعه هایی که مجوز تولید ندارند باید هرچه سریعتر تعیین و تکلیف شوند و کارگاه‌هایی که مجوز دارند باید به تجهیزات نرم افزاری و سیستم های طراحی مجهز شوند تا بتوانند بر اساس نیاز و نقشه سازه، طراحی ها را انجام دهند. 

 

وی در ادامه بر ضرورت استانداردهای لازم در خصوص نصب آسانسور ها و تجهیزات بازی به شهرداران تاکید و مقرر شد کارشناسان اداره کل استاندارد بر روند کار نظارت مستمر داشته و سهل انگاریهای احتمالی را به هیئت تخلفات اداری معرفی کنند. 

 

معاون عمرانی استاندار لرستان  در ادامه با اشاره به اینکه اسناد پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های دولتی از حیث خرید کالا و خدمات مشمول استانداردهای اجباری است، اظهار کرد: در این زمینه بررسی لازم به عمل آید و در صورت تخلف موارد به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی منعکس شود.

کد خبر 994980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha