افزون بر ۳۰ هزار دانش آموز مهارت های قبل از ازدواج را فرا گرفتند

نحوی نژاد گفت: ۳۰ هزار و ۹۶۰ دانش آموز پایه یازدهم و دوازدهم مدارس گیلان آموزش‌های قبل از ازدواج را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نحوی‌نژاد» امروز(پنج‌شنبه، ۲۹ آبان) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر ضرورت برگزاری مشاوره‌های قبل از ازدواج برای جوانان به‌جهت فراگیری مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آغاز زندگی مشترک باید با مشاوره همراه باشد زیرا اکثریت طلاق‌ها و مشکلات خانوادگی ریشه در عدم شناخت دارد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه شناخت با مشاوره قبل از ازدواج حاصل می‌شود به افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: از هر سه ازدواج یک‌ ازدواج منجر به طلاق می‌شود و گیلان جز پنج استان اول کشور در افزایش طلاق است.

 

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید مهارت‌های لازم برای زندگی زیر سقف مشترک را داشته باشند تا از پدیده‌هایی چون طلاق عاطفی و ازدواج سفید جلوگیری شود تصریح کرد: عدم شناخت کافی قبل از ازدواج عامل اصلی طلاق بوده و ضرورت برگزاری دوره‌های مشاوره پیش از ازدواج  را آشکار می‌کند.

 

نحوی‌نژاد با بیان اینکه بهزیستی گیلان از سال ۸۰ مجری برگزاری آموزش‌های قبل از ازدواج برای نوجوانان و جوانان است اظهارداشت:  تا پایان ۹۸، هزار دوره از این آموزش‌ها به‌منظور ارتقا توانمندی و پیشگیری از زندگی ناهنجار برگزار شده است.

 

وی ادامه داد:۳۰ هزار و ۹۶۰ دانش آموز پایه یازدهم و دوازدهم مدارس شبانه‌روزی، دولتی، غیرانتفاعی و مناطق محروم تحت آموزش قرار گرفتند که با شیوع کرونا این دوره‌ها برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مجازی برگزار شد.

 

نحوی‌نژاد از برگزاری آموزش مهارت‌های زندگی برای هزار و ۸۰۰ زوج در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید و مشاوران استان تحت آموزش‌هیا لازم در باشگاه تخصصی مدرسین کشور قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه خط تلفن ۱۴۸۰ در اختیار زوجین برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و رفع مشکلات خانوادگی است افزود: ۱۹ هزار تماس موفق با این سامانه گرفته شده است که ۵۰ درصد مشکلات مربوط به زوجین جوان بوده است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد: مشاوران بهزیستی به کمک روان مردم آمدند تا هم آرامش را برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمستقیم با روش‌های مختلف، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند.

 

وی با اشاره به اورژانس اجتماعی خاطرنشان ساخت: همچنین ۱۲ هزار تماس  با ۱۲۳ گرفته شد که خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.

 

کد خبر 994985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha