اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در شهرستان جهرم

شفیعیان گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه در شهرستان جهرم به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسماً محدودیت‌های جدید طرح جامع مقابله با بیماری کرونا از سوی ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ شده است، گفت:  با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا تدابیر و محدودیت های شدیدتری براساس رنگ‌بندی اعلامی شهرها در سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اعمال شده است.

 

معاون استانداری فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود:‌ طرح جدید و جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی متناسب با روند بیماری در همه شهرهای کشور و استان فارس اعمال می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان جهرم در وضعیت قرمز قرار دارد، اضافه کرد: هفت راهبرد اصلی شامل تجدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها، تست فراوان و هوشمند، قرنطینه افراد، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، تقویت درمان‌های سرپایی، آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در قالب اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در پیش گرفته شده است.

 

شفیعیان با اشاره به اینکه روز شنبه یکم آذرماه ۹۹ موعد آغاز سراسری اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند کرونایی به مدت ۲ هفته است، عنوان کرد: محدودیت‌ها در پنج بخش ادارات، تجاری و بازرگانی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها اعمال می‌شود و ضمانت اجرا برای هر بخش تعیین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات اداری در شهرهای با وضعیت قرمز می بایست با  حداکثر ۱۵ برگزار شود، گفت:‌ با مدیران و کسانی که با اجرای این محدودیت‌ها همکاری نکنند و کسانی که زمینه بروز تخلفی را فراهم و یا جلساتی را خارج از این مقررات برگزار کنند برخورد قاطع و حتی با سخنرانان آن مراسم هم برخورد قانونی می‌شود.

 

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه شهرهای با وضعیت قرمز ادارات حداکثر با یک سوم کارکنان دایر و ۲ سوم پرسنل نیز دورکار می شوند، خاطرنشان کرد:‌ در بخش تجاری و بازرگانی  نیز فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه ۲ و سه اجازه فعالیت ندارند. 

 

 وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش مثل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه و بخش خصوصی  و حوزه فرهنگی و اجتماعی شامل نماز جمعه و مساجد، مناسب‌های آیینی و تجمعات به طور کامل تعطیل می شوند، تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به سایر شهرها ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای این تخلف پیش بینی شده که در هر ۲۴ ساعت یکبار نیز این جریمه قابل تکرار است.

 

شفیعیان با اشاره به اینکه ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز نیز ممنوع است و جریمه یک میلیونی برای آن پیش بینی شده که در هر ۲۴ ساعت هم قابل تکرار است، گفت: وضعیت قرمز تردد خودروهای شخصی درون شهرها  از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد نیز ممنوع است و جریمه آن نیز ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

 وی با اشاره به اینکه خودروهای امدادی کارکنان ادارات، حمل وسایل ضروری از اجرای این محدودیت ها معاف هستند، عنوان کرد:‌ مشاغل گروه یک شامل کارخانه‌های تولیدی ،مراکز صنعتی، معدنی، کشاورزی شیلات، خدمات وابسته زیرساختی، مدیریت پسماند، فاضلاب، پالایشگاه ها، عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی، آب، برق، گاز، ادارات امدادی و امنیتی، سوپر مارکت، فروشگاه میوه و سبزی، فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی، آمبولانس داروخانه ، پخش دارو ، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه و تولید مواد غذایی، بیرون بر، رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، چاپخانه، خشکشویی، آرامستان، مصالح ساختمانی، مخابرات، فنی و تعمیرگاه خودرو و وسایل خانگی می‌شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در پایان گفت: پارک‌ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و از اهالی شهرستان درخواست دارم از هر گونه مسافرت به سایر شهرها خودداری کنند.

کد خبر 995016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha