آمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۷۹ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش تعداد جان باختگان کووید۱۹ استان به ۲۷۹ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» امروز (۳۰ آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۴۳۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان کهگیلوییه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٩ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و  ۲۱۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از ۲۸۴ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٧ درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد ( ٥٨ درصد)، گچساران ( ١٦ درصد)، باشت ( ١١ درصد)، دنا ( ١٠ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند. 

 

دبیر ستاد استانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعمال محدودها در استان، اضافه کرد: امیدواریم مردم شریف استان مشارکت آگاهانه و مسئولانه در همکاری با اعمال بعضی محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و بتوان بیماری را در استان کنترل کرد. 

 

یزدان پناه گفت: مردم با آگاهی از این شرایط بحرانی باید همچنان خط نخست پیشگیری که همان رعایت بهداشت فردی، از جمله شستشوی صحیح دستها، زدن صحیح ‌ماسک و فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت نموده و با عدم حضور در جامعه و لغو کردن مراسم ها و دورهمی های خود گامی موثر در کاهش آمار ابتلا، بستری ها و متوفیان داشته باشند.

کد خبر 995290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha