اعمال محدودیت در بخش بیمه ای و درمان تامین اجتماعی فارس با هدف مقابله با کرونا

کشاورز گفت: با هدف حفظ سلامت سلامت بیمه‌شدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی در مقابل کرونا از اول آذر محدودیت هایی در بخش بیمه ای و درمان تامین اجتماعی اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، امروز (شنبه 1 آذر) با اشاره به اعمال محدودیت در بخش بیمه ای و درمان تامین اجتماعی به خبرنگاران گفت: این محدودیت ها با توجه به شیوع کرونا از اول آذر اعمال شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: این محدودیت ها با هدف حفظ سلامت بیمه‌شدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی در مقابل کرونا اعمال شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، جلسات هیئت‌های بدوی و تجدی دنظر تشخیص مطالبات و کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی تعلیق خواهد شد معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی که نیاز به مراجعه بیمه شده به پزشکان معالج و مراکز درمانی باشد نیز متوقف می شود اما متقاضیان برای حفظ و ادامه بیمه‎ پردازی آنان راهنمایی می شوند.
کشاورز اعلام کرد: برای معرفی افراد در زمینه بیمه های غیراجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ... برای معاینات پزشکی در صورت احراز شرایط مقرر با اخذ تعهد کتبی از بیمه شده برای انعقاد و یا تمدید قرارداد آنها اقدام خواهید شد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: معرفی بیمه‎شدگان برای بررسی استراحت پزشکی نیز تعلیق خواهد شد و با تایید استحقاق درمان و پرداخت غرامت دستمزد با صدور سند علی‎الحساب تا ۸۰ درصد غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد پرداخت خواهد شد.
 
وی با اشاره به عدم نیاز به تایید مراجع پزشکی استراحت پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کرونا تا 30 روز بیان کرد: این افراد نیاز با بارگزاری تست مثبت و استراحت پزشکی خود در سایت eservices.tamin.ir امکان دریافت غرامت ایام بیماری خود را پس از ارسال لیست بیمه توسط کارفرما خواهند داشت.
کشاورز تاکید کرد: از کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران برای انجام کارهای ضروری به شعب سازمان مراجعه کنند و از طریق شماره 1420 و سامانه غیرحضوری  eservices.tamin.ir خدمات مورد نیاز را پیگیری کنند.

کد خبر 995640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha