کاهش ولادت و افزایش فوتی ها در خراسان جنوبی

​مهرآور گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ولادت ۳.۷ درصد کاهش و مرگ و میر ۷.۸ درصد در خراسان جنوبی افزایش داشته است.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: آمار ولادت در دو فصل بهار و تابستان امسال 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در  6 ماهه نخست امسال 7 هزار و 777 مورد ولادت در استان خراسان جنوبی داشتیم، گفت: از این تعداد 5 هزار و 240 مورد ولادت شهری و 2 هزار و 537  مورد ولادت روستایی بوده است.

 

 

مهرآور بیان کرد: در این مدت بشرویه بیشترین ولادت را با افزایش 9.5 درصد و نهبندان کمترین تولد را به میزان 15.5 درصد را داشته است.

 

 

وی از افزایش 7.8 درصدی مرگ و میرها در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت دو هزار و 113 فوت مربوط به روستاها است.

 

 

مهرآور با بیان اینکه در سال 98 در استان 15 هزار و 461 فقره ولادت ثبت شده است، اضافه کرد: از این تعداد هفت هزار و 892 نفر پسر و هفت هزار و 569 نفر دختر بوده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97 نیز، 8 درصد کاهش داشته است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: 96.40 درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش کارت هوشمند ملی هستند.

 

 

مهرآور ادامه داد: از تعداد 588 هزار و 175 نفر واجد شرایط تنها 21 هزار و 182 نفر برای گرفتن کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند.

 

 

وی بیشترین فراوانی نام ها در 6 ماهه نخست سال جاری در گروه پسران را به ترتیب ابوالفضل، امیرحسین، امیر علی، حسین و علی  عنوان کرد و افزود: همچنین در گروه دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه بیشترین فراوانی را داشته است.

 

 

 

کد خبر 995766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha