کار آفرینی بستر اشتغال پایدار است

آشتاب ثمره کارآفرینی را ایجاد فرصت های شغلی پایدار دانست و افزود: تقویت اشتغال، رونق تولید و تولید ارزش های نوین در عرصه ای اقتصادی و فرهنگی از دیگر ثمرات ارزشمند کار آفرینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز(2 آذر) در  جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توجه و اهتمام به موضوع  کارآفرینان و مقوله کارآفرینی از یک سو، سبب توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فرصت های شغلی و تولید ارزشهای نو می شود.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کار آفرینی را بستر رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در کشور دانست و افزود: توجه به موضوع کارآفرینی و  جذب فرصت های سرمایه گذاری در این راستا می تواند تحولی مثبت در حوزه اشتغال، تولید و وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر شناسایی موانع و مشکلات حوزه کسب و کار و کارآفرینی، ابراز کرد: تمام بخش های مختلف باید با تعامل و مشارکت در کنار همدیگر به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

 

آشتاب در ادامه  با گرامیداشت هفته جهانی کار آفرینی افزود: این هفته فرصتی است که تمامی افراد جامعه و بخصوص جوانان به حرکت شتابان کارآفرینی متصل می‌شوند و در این حرکت عظیم ایده‌های جدید برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید مطرح می‌شود.

 

وی ادامه داد:مشکلاتی از قبیل ضعف بین صنعت و دانشگاه و بی مهارتی فارغ التحصیلان باید مورد چاره اندیشی قرار گیرند تا بتوان در فضای کسب و کار استان بهبودی حاصل کرد.

 

آشتاب افزود: عدم مهارت  فارغ التحصیلان دانشگاهی زیاد است بطوریکه اکثریت کارجویان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی هستند و در مواردی حتی ابتدایی ترین اصول در مورد رشته تحصیلی خود را نمی دانند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی گفت: این هفته از 26 آبان تا 2 آذر ماه ادامه دارد و در نشست های هم اندیشی و کارشناسی با حضور کارآفرینان برتر استان بصورت وبینار و شبکه های اجتماعی سعی می شود موانع ، چالش ها و مشکلاتی که در عرصه کارآفرینی در استان وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 995847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha