تلاش وزارت صمت، حمایت از تولید داخل است

معروف خانی با اشاره به این که تلاش وزارت صمت، حمایت از تولید داخل است اضافه کرد: به افزایش تولید و مصرف سیگار در کشور راضی نیستم، زیرا مصرف هر نوع دود، برای سلامتی مضر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عطاء الله معروف خانی، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور شب گذشته (یکشنبه ۲ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه پارسال حدنصاب بالاترین تولید را در صد سال گذشته داشتیم گفت: صنعت دخانیات، حداقل صد سال در کشورمان قدمت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۴ واحد تولید دخانیات داریم ادامه داد: تولید سیگار کشور در سال گذشته برای نخستین بار به ۵۵ میلیارد نخ رسید.

 

وی با اشاره به این که تلاش وزارت صمت، حمایت از تولید داخل است اضافه کرد: به افزایش تولید و مصرف سیگار در کشور راضی نیستم، زیرا مصرف هر نوع دود، برای سلامتی مضر است.

 

معروف خانی در پاسخ به این پرسش که چرا سیگار تولیدی شرکت کره‌ای که مجوز تولید سیگار در داخل کشورمان دارد و از سال ۱۳۹۷ تولیدش در داخل متوقف شده است و واردات هم انجام نمی‌دهد، در بازار کشورمان زیاد است؟ گفت: تولید این شرکت در داخل کشورمان از اواخر سال ۱۳۹۷ متوقف شده، اما مقداری کالا در انبارش تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی موجود بوده است.

 

وی ادامه داد: این شرکت بدهی قاچاق داشت و این بدهی را در سال ۹۸ کامل پرداخت کرد سپس کالا‌های موجود در انبار خود را قانونی در بازار می‌فروشد.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در ادامه این برنامه گفت: قاچاق به تولید ملی آسیب می‌رساند و قطعی قاچاق سیگار در بازار وجود دارد و قاچاق مواد دخانی در بازار بالای ۵۰۰ نوع تنوع دارد که تمام این موارد را پیگیر هستیم.

 

معروفخانی افزود: طرح شناسایی و رهگیری کالا به طور جهانی برای نخستین بار در ایران روی پاکت، عملیاتی شده است. هر میزان تولید حمایت شود؛ قاچاق، کاهش پیدا می‌کند.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: شرکت تولید کننده کره‌ای که در داخل کشور است در حال حاضر تولید ندارد و محصولات آن قاچاق وارد می‌شود.

 

معروف خانی درباره مجوز تولید برای نشان مارلبرو (Marlboro) در کشور افزود: اگر درخواستی از طرف این شرکت اخذ شود توسط دستگاه‌های نظارتی استعلام و بعد از آن مجوز تولید در داخل صادر می‌شود.

کد خبر 996104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha