هم افزایی برنامه ای کانون های مساجد و بسیج باعث جذب بیشتر جوانان به مساجد می شود

بیکی گفت: هم افزایی در اجرای برنامه های کانون های مساجد و بسیج می تواند موجب جذب جوانان بیشتر به مساجد، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت شود.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نقش بسیج در انقلاب اسلامی ایران یک نقش پر رنگ، حیاتی و بسیار مهم است و اگر بسیج نبود یقینا این انقلاب با مخاطرات عظیمی روبرو بود و تقابل با آن همه هجوم غیر ممکن بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: سازماندهی و اداره حکومت بعد از انقلاب اسلامی از یک سو و تحمیل یک جنگ تمام عیار از سوی دول سلطه از سوی دیگر و همین طور ساز نا کوک ضد انقلاب داخلی از جهت دیگر، فشارهای بزرگی بود که اگر بسیج نبود انقلاب در لبه پرتگاه سقوط قرار می گرفت.

 

وی ادامه داد: اما نفس مسیحایی امام و وحدت کلمه مردم و تشکیل بسیج مردمی همه این خطرات بزرگ را پشت سرگذاشت و انقلاب را با انرژی و بدون آسیب های خطرناک پیروز کرد.

 

بیکی اظهارداشت: بعد از جنگ نیز بسیج به خوبی توانست از موانع کوچک و بزرگ عبور کند و رهبری ولی امر مسلمین توانست این نهال نوپا را به درخت بزرگی تبدیل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ریشه بسیج یک ریشه اصیل و محکم است و نام آن به مردم آرامش می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: یکی از سفارشات مقام معظم رهبری این بود که در جوار مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج بتوانند فعالیت های فرهنگی و هنری را موثر کنند.

 

وی تاکید کرد: ظرفیت های بسیج و کانون های مساجد، ظرفیت های بسیار بزرگی است که باید آنها را احصا کرد و برای پیشبرد و اهداف فرهنگی از آنها بهره برد.

 

بیکی ادامه داد: این دو نهاد ریشه دار در مساجد می توانند با همدلی و نزدیک کردن سیاست های خودشان به یکدیگر نسبت به اجرای برنامه های مشترک همسو باشند.

 

وی افزود: به طور یقین ظرفیت های متقابل زیادی در این دو نهاد مقدس وجود دارد که با شناخت آنها می توان کارها را با سرعت و قوت بیشتری پیش برد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: هم افزایی در اجرای برنامه می تواند موجب جذب جوانان بیشتر به مساجد، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت شود و مصالح کلان نظام را نیز عملی کند.

 

کد خبر 996542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha