لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای انتقال ایستادگی و رشادت های مردم اندیمشک به آیندگان

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه هنرمندان باید نسبت به انتقال موضوع حادثه بمباران اندیمشک در روز چهارم آذر به آیندگان تلاش جدی داشته باشند گفت: باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، ایستادگی و رشادت‌های مردم اندیمشک به آیندگان انتقال پیدا کند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، حماسه چهارم آذر سال ۱۳۶۵ را نماد مقاومت، ایستادگی و دلدادگی مردم اندیمشک به مکتب امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: در این حادثه تلخ، دشمن بعثی مردم بی‌دفاع و بی‌گناه اندیمشک را به خاک و خون کشید.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: این بمباران هوایی، روز چهارم آذر را به قتلگاه خونین مردم اندیمشک تبدیل کرد و در برخی موارد بخش‌هایی از بدن مطهر شهدا را به اطراف پرتاب کرده بود و به نوعی بدن‌های قطعه قطعه شده شهدای این بمباران، نماد شهدای والا مقام کربلا و اصحاب امام حسین (ع) هستند.

 

وی اذعان کرد: بمباران اندیمشک واقعه تلخی بود که در تاریخ دفاع مقدس اتفاق افتاد و این نشانه عجز و ناتوانی رژیم بعث در مقابله با رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد بود که به تلافی آن، نسبت به بمباران شهرها و مردم بی‌دفاع اقدام کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به موضوع ثبت بمباران هوایی اندیمشک در روز چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ در تقویم رسمی کشور تصریح کرد: سال‌های گذشته اسناد و مدارکی که جهت ثبت این رویداد لازم بود به شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده شدند اما تاکنون هنوز شاهد اقدامی نبوده‌ایم و همچنان تقویم رسمی کشور ما از ثبت روز چهارم آذر به نام روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک خالی است.

 

وی عنوان کرد: مطالبه عمومی مردم این است که این موضوع از سوی مسئولان مربوطه به صورت جدی پیگیری شود و ثبت این روز به نام روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور صورت بگیرد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه هنرمندان باید نسبت به انتقال موضوع حادثه بمباران هوایی اندیمشک در روز چهارم آذر به آیندگان تلاش جدی داشته باشند خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، ایستادگی و رشادت‌های مردم اندیمشک به آیندگان انتقال پیدا کند.

 

کد خبر 996572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha