استقبال خوب مردم از طرح «شهید سلیمانی» در مهار کرونا ویروس

سردار عبدالله پور گفت: همراهی مردم در طرح جدید غربالگری «شهید سلیمانی» جهت مهار کروناویروس فوق‌العاده بوده و یک مزیت مهم در پیشرفت این طرح به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله پور» امروز(سه‌شنبه، ۴ آذر) در بازدید استاندار گیلان از روند اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در منطقه جماران رشت از حضور قدرتمندانه سپاه در اجرای این طرح خبر داد و گفت: طرح شهید سلیمانی حدود ۱۰ روزی است که توسط سپاه و بسیج در استان اجرایی شده و  با قدرت در خدمت مردم و کادر سلامت خواهد ماند.


فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به عملکرد بسیج در جهت اجرای طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: حدود  هزار و ۵۰۰ خانوار رشتی تنها در سطح یک پایگاه این شهر با تب سنجی و پالسی اکسی متر غربالگری شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه همراهی مردم در موفقیت طرح شهید سلیمانی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: همراهی مردم در طرح جدید غربالگری با بسیجیان فوق‌العاده بوده و یک مزیت مهم در پیشرفت این طرح به شمار می‌رود.



«ارسلان سالاری» نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از همکاری سپاه و بسیج در اجرای این طرح بزرگ ملی، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی علاوه بر غربالگری بیماران می‌تواند در اقناع افکار عمومی به جهت کنترل شیوع کرونا بسیار اثرگذار باشد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نقش بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار پررنگ است، افزود: این قشر پرتلاش در طرحی که به نام شهید سلیمانی مزین است علاوه بر غربالگری با تأمین مایحتاج ضروری آسیب دیدگان در قطع زنجیره کرونا مؤثر بوده و اقداماتشان ستودنی است.


وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بسیجیان سفیران سلامت محسوب می‌شوند، گفت: حدود ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در سطح استان در حال حاضر حضور دارند که بسیجیان نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد.


گفتنی است، طرح ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی» به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه «محله و خانواده محور» مبتنی بر برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» در سراسر کشور در حال اجراست. اهداف کلی اجرای این طرح بزرگ و ملی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و اهدافی ازجمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.


ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به‌صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماران، افراد در معرض تماس نزدیک و پاسخ سریع، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، توسعه درمان سرپایی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری از سیاست‌های تعریف‌شده در طرح ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.


همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری ازجمله راهبردهایی تعریف‌شده برای این طرح ملی است.

کد خبر 996848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha