روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا رو به کاهش است/ مردم به همکاری خود در رعایت محدودیت ها ادامه  دهند

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان ایلام اختصاص یافته است، گفت: با همکاری خوب مردم در روزهای اخیر در رعایت محدودیت ها، آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در استان روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۵ آذر) در نشست ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان در اعمال محدودیت ها و اجرای پروتکل های بهداشتی همکاری بسیار خوبی داشته اند که لازم است این همکاری ها، همچنان تا پایان طرح مدیریت مبارزه با کرونا تداوم داشته باشد.

 

« قاسم سلیمانی دشتکی» با اشاره به اینکه با با همکاری خوب مردم در رعایت دستورالعمل ها و محدودیت های کرونایی، شاهد کاهش روند مبتلایان، بستری ها و  فوتی های ناشی از کرونا در استان بوده ایم، ابراز کرد: اگر اقشار مختلف مردم، اصناف و دستگاه های اجرایی همین روند را ادامه دهند به زودی می توان شاهد خروج استان از وضعیت قرمر باشیم.

 

وی  با بیان اینکه شیوع کرونا در سه هفته اخیر لطمات زیادی را به استان و مردم وارد کرد، افزود: در این سه هفته متاسفانه تعداد زیادی از هم استانی های عزیز ایلامی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با افزایش تعداد مبتلایان نیز بیمارستان های استان از افراد مبتلا به کرونا پر شده بود.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه امروز برای اولین بار در چند وقت اخیر تعدادی بستری های ناشی از کرونا  به  ۴۵ نفر و آمار فوتی ها که در چند هفته اخیر به ۱۱ نفر رسیده بود به ۲ نفر کاهش یافته است، یادآور شد: در چند روز اخیر با اعمال محدودیت ها و تصمیمات جدید ستاد مبارزه با کرونا، وضعیت استان از نظر تعداد مبتلایان، فوتی ها و بستری های ناشی از کرونا بهتر شده است.

 

سلیمانی دشتکی با تاکید بر کاهش حضور مردم در اجتماعات، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری  اجتماعی، استفاده از  ماسک و عدم حضور در شب نشینی ها و دورهمی ها، تصریح کرد: تلاش ما کاهش حضور افراد در جامعه و  به ویژه در جلسات برای کنترل گسترش بیماری کرونا در جامعه است و بر این اساس حضور افراد و رسانه ها در جلسات نیز محدود شده است.

 

وی با بیان اینکه در جلسات به روابط عمومی استانداری، صدا و سیما و چند رسانه دیگر خبرنگاران به جلسات دعوت نمی شوند، گفت: دستگاه های اجرایی نیز به خاطر حفظ جان خبرنگاران، از دعوت خبرنگاران برای شرکت در جلسات خودداری نمایند و فقط دبیر جلسه با هماهنگی های انجام شده نسبت به دعوت خبرنگاران آن هم به صورت بسیار محدود اقدام کنند.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه در جلسات ستاد مبارزه با کرونا  هم فقط خبرنگارانی که از طرف دبیرخانه جلسه دعوت می شوند، حق حضور در جلسات را دارند، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه  درخواست می شود به خاطر حفظ جان خود و رعایت دستورالعمل ها در جلسات کمتر حضور داشته باشند.

 

 

کد خبر 997147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha