حمایت از زنان خشونت دیده و حذف و کنترل خشونت در خانواده

معصومی با بیان اینکه به بهزیستی از زنان خشونت دیده در خانواده حمایت می کند، گفت: خدمات مشاروه تلفنی، ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی حقوقی و غیره از جمله اقدامات بهزیستی به شمار می رود.

«مریم معصومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: یکی از عوامل مهم در نقش زنان خشونت خانگی است و این خشونت ها از سوی شریک زندگی اتفاق می افتد و باعث افت عملکرد و رشد اجتماعی بانوان می شود.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان ادامه داد: براساس اصل 21 و 29 قانون اساسی دولت موظف است حقوق زن را با تمام جهات تامین کند و همچنین در چشم انداز 20 ساله کشور و همچنین برنامه ششم توسعه به موضوع تقویت نهاد خانواده توجه شده است.

 

معصومی با بیان اینکه به بهزیستی از زنان خشونت دیده در خانواده حمایت می کند، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره تلفنی 123 از طریق کارشناسان اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات سرپایی مثل مددکاری، روانشناسی حقوقی، پزشکی و روانپزشکی از جمله اقدامات بهزیستی برای حمایت از زنان خشونت دیده است.

 

وی بیان کرد: در صورتی که زنان خشونت دیده شرایط بازگشت به خانه را ندارند حتی بهزیستی مکانی را برای اسکان امن آنها و فرزندان آنها در نظر گرفته است و با تامین غذا و لباس و آموزش و مشاوره های تخصصی و پزشکی ارائه می کند و همچنین به منظور اصلاح باورها و آموزش ارتباط بدون خشونت با بهره گیری از تمامی موارد قانونی به منظور حذف و کنترل خشونت اقدام می کند تا شرایط بازگشت این افراد به خانه فراهم شود.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی گلستان بیان کرد: در تلاش هستیم با این اقدام از طلاق جلوگیری کنیم، طلاق ضربات روحی به فرزندان وارد می کند و کودکان ناخواسته متحمل این آسیب ها می شوند و می خواهیم با این خدمات که سازمان بهزیستی ارائه می دهد خانواده سالمی را در جامعه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 997378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha