هرکس می‌خواهد همه ائمه(ع) را زیارت کند به زیارت حضرت معصومه(س) برود

استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) درباره جایگاه بی‌نظیر حضرت معصومه(س) فرمودند همه ما ائمه معصومین(ع) حرمی مشترک داریم هر کس می‌خواهد ما را یک جا زیارت کند به زیارت حضرت معصومه(س) برود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «بی‌آزار تهرانی» شامگاه پنج شنبه به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در حوزه علمیه صالحیه به سخنرانی پرداخته و گفت: عصمت به دو نوع واجب و غیر واجب تقسیم می‌شود.

وی افزود: عصمت ائمه معصومین(ع) برای آنها واجب است زیرا امت اسلام باید تابع محض آنها باشند اما عصمت برای غیر معصوم غیرواجب است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت فرمودند اگر کنترل زبان می‌کردید، صادرات و واردات خود را کنترل می‌کردید آنچه را که من می‌بینم می‌دیدید و آنچه را که من می‌شنوم می‌شنیدید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی ادامه داد: انسان می‌تواند به جایی برسد که مبدا میل او عوض شود یعنی با گناه ناراحت و با عمل صالح خوشحال شود.

وی با بیان اینکه عصمت موارد و درجات دارد که بهترین درجه آن برای ائمه معصومین(ع) و پیامبران است، اظهار کرد: حضرت زینب(س)، حضرت معصومه(س)، حضرت ابوالفضل(ع) حضرت علی‌اکبر(ع) معصوم هستند اما عصمت آنها واجب نیست. انسان‌های معمولی هم می‌توانند با رعایت تقوا و کسب فضایل به عصمت دست‌ پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم حضرت معصومه(س) لدنی است و ایشان هم در کلاس خصوصی الهی پرورش یافتند، ابراز کرد: ایشان در غیاب پدر پاسخگوی سوالات شرعی مردم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه زیارتنامه‌ دو امامزاده حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت معصومه(س) را معصوم تهیه و تنظیم کرده است، گفت: امام صادق(ع) درباره جایگاه بی‌نظیر حضرت معصومه(س) فرمودند همه ما ائمه معصومین(ع) حرمی مشترک داریم هر کس می‌خواهد ما را یک جا زیارت کند به زیارت حضرت معصومه(س) برود.

 

کد خبر 997612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha