برنامه های سالگرد شهادت شهید سلیمانی در قالب هفته مقاومت برگزار می شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تدارک برگزاری نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در قالب هفته مقاومت، توضیحاتی در این باره داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی سه شنبه (11 آذر) در مراسم رونمایی و آغاز به کار طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز در 16 کمیته، موفق ترین کمیته ستاد برنامه ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان، کمیته شهرستانی است که جای قدردانی دارد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: قرار بود مراسم حاج قاسم در استان کرمان به مدت یک دهه برگزار شود اما در آخرین جلسه این مدت به هفته مقاومت تبدیل شد که از 13 تا 18 دی ماه و اجلاسیه نهایی مراسم سالگرد در کرمان برگزار می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه همه برنامه ریزی ها دقیق انجام شده و هیچ گره ای در این ارتباط نداریم، افزود: سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در پیش داریم اما نحوه و روش آن را متعاقباً اعلام خواهیم کرد و این برنامه ها با توجه به شرایط کرونا برگزار می شود که به چه نحوی و به چه روشی خواهد بود.

 

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: نکته این است از الان هیچکس به فکر اعزام نیرو و کاروان به سمت کرمان (مزار شهید حاج قاسم) نباشد و تمام برنامه ها در سطح شهرستان ها برگزار می شود؛ همانطور که مراسم اربعین را مدیریت کردیم، مراسم سالگرد شهادت سردار نیز با برنامه ریزی مدیریت خواهد شد.

 

 

 

وی ادامه داد: نماسازی و فضاسازی شهر کرمان جزء اولویت های اول ما است که باید به آن توجه شود که هم فضاسازی زیبا در استان داشته باشیم و هم رسانه و فضای مجازی بتواند منعکس کننده خوبی باشد؛ صدا و سیما برنامه ریزی کند که برنامه های مراسم سالگرد به صورت زنده از شبکه تلویزیونی پخش شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه برای روز سالگرد شهادت سردار، در تدارک طرحی به صورت ویدیوکنفرانس برای همه شهرستان ها هستیم؛ گفت: سرکشی از خانواده های شهدای تشییع از موارد جدی است زیرا این شهدا به خاطر حاج قاسم، شهید شدند لذا سرکشی و تکریم آن ها را پیگیری می کنیم و همچنین سرکشی از خانواده های 67 هزار بسیجی دوران دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار است.

 

 

 

وی در رابطه با طرح شهید سلیمانی، افزود: این طرح در مقابله با کرونا در استان کرمان اجرایی می شود و مورد نظر مقام معظم رهبری است و در این طرح ما دنبال گزارش نیستیم بلکه دنبال این هستیم تا از این طرح خروجی داشته باشیم؛ یعنی اینکه منطقه زرد و قرمز ما سفید بشود.

 

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه ما دنبال عملیاتی کردن این طرح هستیم زیرا این طرح خانواده محور و محله محور است، ادامه داد: 2 هزار و 400 پایگاه بسیج در سراسر استان کرمان در این طرح همکاری دارند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این طرح هم برای قبل از این بیماری و هم برای بعد از بیماری دنبال شود، خاطر نشان کرد: خروجی این طرح این است که هم بتوانیم مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را کاهش دهیم و هم ویروس را مدیریت و کنترل کنیم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: این بیماری روی همه چیز از اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و ... اثر گذاشته است و روابط و عواطف ما را تحت تاثیر قرار داده است، به همین خاطر این طرح اعلام شده و ما هم ابلاغ کردیم.

 

 

 

وی افزود: ما به دنبال قطع زنجیره انتقال بیماری هستیم، به همین خاطر اعلام کردیم که تمام توان و امکانات را پای طرح بیاوریم و استفاده کنیم و تمام کمک های مومنانه را در مرحله بعدی هم داریم و باید در محله قرمز قرار بگیرد و خیرین هم پای این کار بیایند.

 

 

 

سردار معروفی در پایان گفت: در سالگرد شهادت سردار که همه نگاه ها به کرمان بوده و جهانی است که ما چطور عمل می کنیم؟ برنامه های خوبی در کرمان پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم با همت هم آن را به منصه ظهور برسانیم.

کد خبر 999335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha